روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور، هفت نقطه شهرستان تالش شامل شهرهای تالش، اسالم، لیسار، حویق، چوبر و به صورت متمرکز در روستاهای خاله سرای ۵۷ و خطبه سرا شاهد راهپیمایی ۱۳ آبان مردم بود.

در مرکز شهرستان تالش راهپیمایان با حمل پلاکاردها و فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، از مقابل چهارراه سپاه تا مسجد جامع حرکت کردند و حضور طبقات مختلف مردم و به ویژه فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان چشمگیر بود.

مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) تالش در اجتماع راهپیمایان گفت: ۱۳ آبان برگ زرینی از تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یادآور سه رخداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ است.
حجت الاسلام سید ابوذر نجیبی افزود: این روز بزرگ در تقویم رسمی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و فرصتی برای تبیین و بازخوانی حوادث مهمی است که در سه مقطع زمانی، مبارزه ملت ایران با آمریکا و مستکبران جهان روی داده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید دارای بینش سیاسی بالا و نسبت به مسائل کشور، حساس باشند و با تاسی از شهدا و ایثارگران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با استفاده از تمام ظرفیت های اخلاقی، علمی و اجتماعی برای تعالی کشور تلاش کنند.
وی تاکید کرد: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی و از اثرگذارترین مبارزات ملت ایران است و ارزش های این روز تاریخی، باید همواره گرامی داشته شود و دانش آموزان با ارتقای علم و دانش خود مانع نفوذ دشمنان در کشور شوند.

اجرای سرود دانش آموزی، سوزاندان آدمک دشمن، قرائت قطعنامه یوم الله ۱۳ آبان و تکبیر مردم در تایید بندهای آن از بخش های قابل ذکر راهپیمایی مردم تالش بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.