رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هادی پور که به همراه دو ملی پوش دیگر عازم صوفیه بلغارستان شد تا در مرحله سوم مسابقات تکواندو گرندپری در سال ۲۰۱۹ حضور یابد، سرانجام صاحب مدال برنز این رقابت ها شد.

محسن سترگی افزود: این تکواندوکار ملی پوش و شایسته گیلانی در وزن ۵۸- کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت که پس از یک دور استراحت در نخستین گام برابر آدرین ویسنته اسپانیایی دارنده مدال برنز گرندپری ۲۰۱۹ و قهرمان اروپا ۲۰۱۸ قرار گرفت که توانست این حریفش را با نتیجه ۲۴ بر دو شکست دهد.

وی ادامه داد: هادی پور در دومین مبارزه خود مقابل میخائیل آرتامونوف روس (قهرمان سال ۲۰۱۸ اروپا و دارنده مدال تورنمنت های مختلف) قرار گرفت که در نهایت موفق شد در یک مبارزه زیبا با نتیجه ۲۴ بر چهار حریفش را شکست داده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

رئیس هیات تکواندو گیلان بیان کرد: هادی پور در این مرحله به مصاف تای هون کیم از کره جنوبی دارنده برنز المپیک ریو ۲۰۱۶، قهرمان بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ و قهرمان ۲۰۱۷ جهان رفت که سرانجام برابر این حریف قدرتمندش مغلوب و به مدال برنز رسید.

مرحله سوم مسابقات تکواندو گرند پری با حضور ۳۲ تکواندوکار برتر جهان در هر چهار وزن المپیکی که از جمعه ۲۶ مهرماه در صوفیه بلغارستان آغاز شده و عصر امروز پایان می یابد، G۴ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین مبالغ پنج، سه و یک هزار دلار جایزه نقدی تعلق می گیرد.

آرمین هادی پور متولد ۱۳۷۳ شهرستان رشت است و تاکنون مقام‌های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که می‌توان به کسب مدال نقره مسابقات گرند پری ۲۰۱۹ ژاپن، مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ انگلیس، مدال طلای گرند پری انگلیس، مدال طلای مسابقات بین المللی اردن ، مدال طلای المپیک آزمایشی ریو، مدال نقره قهرمانی جهان، دو مدال قهرمانی آسیا (یک مدال طلا و دیگری برنز که مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو ایران به دست آمده)، سه مدال طلا یونیورسیاد، یک مدال نقره جام جهانی، یک مدال نقره گرند پری، مدال طلای گرند اسلم، مدال نقره گرند پری روسیه و مدال طلای جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹ آسیا اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.