مازیار صفرپناه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که در سال تحصیلی گذشته تشکیل اتاق اولیاء در ۱۰ درصد از مدارس استان گیلان محقق شد، افزود: اتاق اولیاء برای هویت بخشی به جایگاه خانواده و حفظ شان و کرامت آنهاست.

وی اظهار داشت: اختصاص فضایی مستقل به نام اولیاء و برای خانواده در مدارس اقدامی است که پدرها، مادرها و مدیران مدارس و حتی دانش آموزان این احساس را بیشتر از هر زمان دیگر داشته باشند که بین خانه و مدرسه و بین اولیاء و مربیان یک تعامل نزدیک وجود دارد.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: این اتفاق نشان دهنده استقبال و اشتیاق آموزش و پرورش برای مشارکت و همراه با احترام کرامت اولیاء در امور مدرسه و تحقق اصل نظارت مردم بر آنچه در مدرسه فرزندانشان می گذرد، است.

وی بیان داشت: اتاق فکر اولیاء علاوه بر اینکه بر حفظ کرامت خانواده های مراجعه کننده به مدرسه، کمک می کند، مکانی برای گفت و گو والدین و مربیان است، ضمن این که اعضای انجمن می توانند جلسه های خود را در این مکان برگزار کنند و با برنامه ریزی حضور خود را در هفته تداوم بخشند.

صفرپناه خاطر نشان کرد: معلمان و مدیران مدارس می توانند در این فضا با والدین ملاقات کنند و به این ترتیب خانواده ها احساس مسئولیت می کنند، علاوه بر این حضور همزمان چند نفر از والدین در این محل به تبادل تجربه بین آنها می انجامد.

وی درباره اهداف ارتقای اتاق اولیاء از ۱۰ درصد سال گذشته به  ۳۰ درصد در سال جاری تصریح کرد: استقبال و اشتیاق آموزش و پرورش برای مشارکت و همراه با احترام و کرامت اولیاء در امور مدرسه و تحقق اصل نظارت مردم، انجام آسان راهبری و هدایت وظایف انجمن اولیاء و مربیان و نگهداری اسناد و مدارک مربوط به ارتباط انجمن با خانواده ها و عملکرد انجمن در این اتاق از جمله این اهداف است.

۲۴ تا ۳۰ مهرماه هفته پیوند اولیاء و مربیان نام گرفته است، (انجمن اولیاء و مربیان ، کارکردها و نقش ها)، (انجمن اولیا و مربیان، مدرسه بدون دیوار)، (انجمن اولیاء و مربیان، تبلور آموزه های دینی)، (انجمن اولیاء و مربیان، موانع و آسیب ها)، (انجمن اولیاء و مربیان، تقویت مدرسه محوری)، (پیوند اولیاء و مربیان ، اقتصاد مدرسه و توسعه منابع) و (انجمن اولیاء و مربیان، گفتمان سازی سند تحول بنیادین) روز شمار هفته پیوند اولیاء و مربیان است.

استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار مدرسه است که حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در آن تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.