نادر جهان آرای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در گیلان انجام گرفته، افزود: آماده سازی فضاهای آموزشی از جمله کارهای پروژه مهر است که در شهرستان های مختلف استان گیلان انجام شد.

وی اظهار داشت: حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز در استان گیلان  با شعار  مدرسه، محل زیست پرنشاط و شرافتمندانه سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ را از فردا (دوشنبه) اول مهر آغاز می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ساماندهی معلمان و آمادگی آنها برای آغاز سال تحصیلی جدید ، خاطر نشان کرد: افزون بر ۲۲ هزار آموزگار و دبیر در این استان آماده آغاز تعلیم و تربیت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید هستند.

وی در ادامه مبنای حرکت آموزش و پرورش را بر اساس سند تحول بنیادین عنوان و اضافه کرد : تربیت انسان های انقلابی، مومن و متخصص در تراز نظام جمهوری اسلامی از اهداف این سند است.

جهان آرای با تاکید بر همراهی تمامی دستگاه های اجرایی کشور در راستای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بیان داشت: در کنار این همراهی نباید نقش خانواده ها، خیران و گروههای مردم نهاد را نادیده گرفت و باید تلاش کرد تا از تمام ظرفیت ها در پیشبرد آموزش دانش آموزان استفاده کرد. 

جشن شکوفه ها ویژه کلاس اولی ها امروز (یکشنبه) همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار شد، کلاس اولی ها یک روز ، زودتر از دانش آموزان دیگر با هدف آشنایی با فضای مدرسه راهی مراکز آموزشی می شوند.

مراسم استانی بازگشایی مدارس  اولین روز مهر، در هنرستان کیومرث صابری در رشت برگزار می شود.

گیلان با پنج هزار و 300 مدرسه ، قریب 400 هزار دانش آموز دارد .

۷۲۸۶ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.