انجمن سینمای جوان لاهیجان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این  شهرستان لاهیجان  اقدام به نمایش فیلم  ما زنده به آبیم! ساخته محمد سعید محصصی از مستند سازان و محققان و پژوهشگران مطرح سینمای مستند کشور  در لاهیجان کردند.

  این مستند پنجاه و پنج دقیقه ای پژوهشی درباره آب و منابع آبی و اهمیت ویژه آن در آینده زندگی مردم ایران است که  در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان با حضور کارگردان و همراهی فیلمسازان ، هنرمندان و علاقمندان به مستند در شرق گیلان برگزار شد و پس از نمایش فیلم مورد نقد ، بررسی و تحلیل قرار گرفت و کارگردان به سوالات و نظرات حاضران در جلسه درباره این فیلم مستند پاسخ داد.

 محمدسعید محصصی از پدر و مادری لاهیجانی در سال ١٣٣٦در شهرستان صومعه‌سرا متولد شد وی دارای تحصیلات در رشته سینما و جغرافیای انسانی و دارنده‌ی درجه‌ی دو هنری (کارشناسی ارشد) در کارگردانی سینمای مستند است.

 فیلم های علم، تجربه، تاریخ، برترین گوهرسنگ، آهن، اراده بهترین جایزه از نخستین جشنواره‌ی فرهنگ و صنعت و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه اصفهان ؛ زخم دیپلم افتخار از یادواره‌ی فیلم و عکس بم، شغل بهترین جایزه از جشنواره‌ی جهش و جشنواره‌ی مستند اصفهان ؛ دخترکم، پسرکم‌؛ ن مثل نخ، ن مثل نقش بهترین فیلم کوتاه مستند از جشنواره‌ی بین‌المللی روستا ؛ این دو زن اصفهان، سمفونی یک شهر؛ زنده‌رود، یک روز به‌خصوص برنده ی جایزه از جشنواره ی فیلم جلوه های آب اصفهان ؛ بم، یازده سال بعد و ما زنده به آبیم از جمله فیلم های برگزیده  این هنرمند به شمار می روند.

 وی همچنین با ماهنامه‌ی فیلم، فصل‌نامه‌ی نقد سینما، فصل‌نامه‌ی سینماحقیقت همکاری دارد و با زنده یاد زاون قوکاسیان، غلام حیدری، پژمان درستکار، همایون امامی و احمد میراحسان به‌عنوان نویسنده‌ی مهمان در چندین کتاب و ویژه نامه همکاری داشته است و نویسنده کتاب های سینمای مستند صنعتی ایران و یک بررسی تاریخی تحلیلی چاپ و نشر جهاد دانشگاهی صنعتی شریف از جمله فعالیت های ادبی و هنری این فیلمسازاست.

6029 /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.