به گزارش خبرنگار ایرنا سیده سهیلا اکبری روز شنبه در بازدید از اداره بهزیستی آستارا افزود: کنترل آسیب های اجتماعی و رفتاری، بازگشت کودکان به فعالیت های عادی اجتماعی و حرفه آموزی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش، از هدف های راه اندازی مراکز نگهداری اینگونه کودکان است. 

وی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت گیلان راه اندازی شده و توانمندسازی علمی نیروهای اورژانس در هفته دولت، جزو برنامه های اداره کل بهزیستی است.

اکبری گفت: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، کودک آزاری، خشونت خانگی ، سالمند آزای، رسیدگی به اختلافات خانوادگی و حضور فعال در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهرها از فعالیت های اورژانس اجتماعی است و شهروندان با سامانه تلفنی ۱۲۳ از خدمات آن بهره مند می شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی گیلان افزود: بهزیستی بر اساس قانون اساسی و برنامه ششم توسعه کشور، خانواده های نیازمند را شناسایی و به آنها خدمت می کند و در این راستا به مشارکت مردم نیاز است.

وی بیان کرد: جایگاه و نقش مهم بهزیستی در جامعه، مسئولیت پذیری و تعهد فعالان این عرصه را دوچندان کرده و بهزیستی گیلان در توسعه امور اجتماعی به همکاری خیران و نخبگان نیازمند است.

۱۶ هزار خانوار در گیلان، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفرجمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.