مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: صادرات صنایع دستی استان در سال 97 ، 47 درصد رشد داشت.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیر انتخابی گفت: میزان صادرات صنایع دستی استان در سال گذشته قریب به 2 میلیون دلار بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود : طبق آمار معاونت صنایع دستی استان از گمرک؛ سال گذشته 001/837/1 دلار صنایع دستی استان به بازارهای جهانی صادر شده که عمده ترین کالاها را می توان گلیم و زیلو ، محصولات حصیری ، بافته های نساجی ، مبلمان چوبی ، سفال و سرامیک ، شیشه‌های سنتی، چوب و مشتقات آن و سایر محصولات صنایع دستی برشمرد که مشتریان آنها کشورهای اروپایی، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا هستند و همچنین تا پایان سال 98 نیز صادرات صنایع دستی 2050000 دلار پیش بینی شده است.

امیر انتخابی ادامه داد : رفع دغدغه هنرمندان در عرضه محصولات تولیدی از اقدامات این اداره کل بوده که معاونت صنایع دستی استان باید با برگزاری بازارچه‌های موقت در حل آن تلاش کند.

وی افزود : ساماندهی مراکز عرضه صنایع دستی می‌تواند به بهبود کمی و کیفی این صنعت کمک و موجب حذف واسطه‌ها و دلال‌ها از زنجیره صنایع دستی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در پایان خاطر نشان کرد : در تابستان سال جاری نیز 479 غرفه در 16 شهرستان استان به عرضه محصولات صنایع دستی می پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.