به گزارش خبرنگار ایرنا در این آئین که امروز پنجشنبه ترتیب یافت، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا گفت: شهدا الگوی واقعی استقامت در حفظ ارزش های اسلامی هستند و در راه اعتلای کشور، خالصانه جانفشانی کردند. 

حجت الاسلام اصغر ابراهیمی بیان کرد: خبرنگاران در جنگ تحمیلی انعکاس دهنده ایثارگری های رزمندگان بودند و امروز نیز، باید مروج فرهنگ شهادت باشند و مشکلات مردم را از مسئولان مطالبه کنند.

وی ادامه داد: توان نظامی و وحدت مردم از عوامل بازدارنده توطئه های دشمنان است و دستگاه های متولی باید بستر گرایش جوانان به ایثار و ارزش‌ها را فراهم کنند. 

ابراهیمی اظهار کرد: امنیت و اقتدار ایران اسلامی  هدیه شهدا به کشور محسوب می شود و تجلیل خانواده های شهدا، ایثارگر و جانباز، گامی در ارج نهادن به ایثارگران دفاع مقدس است. 

عیسی پاشاپور رئیس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در آستارا هم گفت: شهید محمود صارمی الگوی کامل خبرنگار متعهد و وفادار به دین و میهن بود و ما خبرنگاران نیز باید با تاثی از آن زنده یاد، به رسالت خطیر خود عمل کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، حفظ وحدت و ارتباط صمیمی و صادقانه با مردم و مسئولان را، رمز موفقیت خبرنگاران در حرفه اطلاع رسانی دانست.

در این آئین که چند تن از کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز حضور داشتند، خبرنگاران با گلباران مزار شهدا، با شاهدان انقلاب و دفاع مقدس تجدید پیمان کرده و یاد و نام آنها را گرامی داشتند. 

۱۷مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرناست که در سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات های ایران در مزار شریف افغانستان، در حمله طالبان به شهادت رسید و این روز به نام روز خبرنگار نامگذاری شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است. 

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.