به گزارش خبرنگار ایرنا محمدجواد عامر روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان ماسال با اشاره به مذاکرات انجام شده با مدیرکل راه و شهرسازی و مصوبات سفر شهرستانی اظهار داشت: بر این اساس پیمانکارانی که آمادگی لازم برای مشارکت در احداث این واحدهای مسکونی را دارند، می توانند تقاضای خود را به فرمانداری ارائه دهند.

عامر افزود: در این طرح بخش خصوصی طی قراردادی با اداره کل راه و شهرسازی پس از کارشناسی قیمت زمین متعهد می شود تعداد واحد آماده سهم دولت را بر اساس قیمت کارشناسی ارائه کند و مابقی واحدها از طریق بخش خصوصی به بازار عرضه خواهد شد.
وی افزایش استقبال گردشگران از ماسال و توریستی شدن شهرستان را یکی از دلایل گرانی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید فکری به حال اقشار ضعیف و اجاره نشین ها شود و اجرای طرح احداث مسکن انبوه می تواند تا حدی از این مشکلات بکاهد.
عامر همچنین با اشاره به پی گیری های صورت پذیرفته در جهت واگذاری مجتمع اداری شاندرمن به ادارات شهرستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی آمادگی کامل خود را جهت واگذاری مجتمع اداری شاندرمن به ادارات شهرستان اعلام کرده و در همین راستا در صدد هستیم اداراتی که امکان استقرار آنها در بخش شاندرمن وجود دارد را در این مجتمع مستقر تا بتوانیم از این طریق در روند کارهای اداری شهروندان شاندرمنی تسهیل ایجاد کنیم.

بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در ماسال؛ جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان برگزار و فرماندار در این جلسه بر لزوم رعایت اصول پدافند غیر عامل از سوی دستگاه های اجرایی تأکید کرد.

وی افزود: با توجه اهمیت موضوع و پی گیری دولت، گزارش اقدامات هر دستگاه به طور دقیق و منظم از طریق سامانه مربوطه رصد خواهد شد و با دستگاه هایی که در این زمینه کوتاهی کنند، برخورد می شود.
وی با بیان اینکه در سیل اخیر شاهد بودیم در برخی از نقاط عدم رعایت اصول پدافند غیر عامل چه خسارات سهمگینی را به کشور وارد کرد، ادامه داد: همه دستگاه های شهرستان موظف هستند به طور منظم نسبت به برگزاری کارگروه مربوط به خود اقدام و گزارش اقدامات صورت پذیرفته را به صورت ماهانه به فرمانداری اعلام کنند.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۴/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.