سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان روز یکشنبه در این خصوص در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: طی آمار جمع آوری شده و به ثبت رسیده، از بیستم خرداد ماه الی ۲۳ تیر ماه سال جاری منجیان غریق گیلان موفق شدند جان ۱۱۰ هموطن را از خطر غرق شدن نجات دهند.

مهرداد مهرگان افزود: خوشبختانه نجات افراد از غرق شدن با تعداد مغروقین به هیچ وجه قابل قیاس نیست و تعداد نجات یافتگان توسط منجیان غریق بسیار  بیشتر از تعداد مغروقان است.

وی به تعداد غرق شدگان نیز در این مدت اشاره و بیان کرد: متاسفانه در این مدت ۱۴ نفر از هموطنان ما غرق شدند که تمامی آنان در خارج از طرح های سالم سازی و یا پس از اتمام کار منجیان غریق بود.

وی ادامه داد: کار منجیان غریق از ساعت هشت صبح الی هشت شب است که این منجیان علاوه بر حضور در طرح های سالم سازی دریا، در نقاط خطرآفرین شناسایی شده نیز حضور دارند که امیدواریم هموطنان به توصیه های منجیان غریق گوش دهند تا دچار حادثه نشوند.

وی به تعداد منجیان در استان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حدود سه هزار و ۳۵۰ منجی غریق در استان گیلان دارای کارت هستند که از این تعداد نزدیک به یک هزار منجی در طرح‌های سالم سازی، نقاط حادثه خیز و استخرها فعالیت دارند.

مهرگان افزود: در طول سواحل استان گیلان ۴۴ طرح سالم سازی وجود دارد که توصیه ما این است مسافران و هموطنان از این طرح‌ها برای شنا کردن و بهره مندی از موهبت دریا استفاده کنند.

وی یادآور شد: حدود ۲۸۰ منطقه خطرآفرین در سواحل دریای خزر در استان گیلان شناسایی شده و از تمامی مسافران و هموطنان درخواست داریم که از شنا در این مناطق که مشخص شده، پرهیز و خودداری کنند.

سرپرست هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان به مشکلات منجیان غریق نیز اشاره و خاطرنشان کرد: توجه به وضعیت حقوق و بیمه منجیان غریق با حداقل دستمزد قانون کار می‌تواند در روحیه و همچنین کارایی این قشر زحمتکش تاثیر مثبتی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: همچنین واگذاری تجهیزات و امکانات مناسب و کیفی در سواحل همانند جت اسکی، قایق و سایر ملزومات بسیار تأثیرگذار است و باید در طرح‌ها از منجیان غریق مورد تأیید هیات که آموزش دیده باشند، استفاده شود.

۷۲۸۵ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.