نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه سمت و سوی درآمدهای مالیاتی را به طرف رونق تولید ببرید گفت: افراد باید به میزانی مالیات بپردازند که درآمد داشته باشند .

به گزارش ایسنا-منطقه گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل امور مالیاتی استان به مناسبت هفته مالیات اظهار کرد: تقویت و توسعه دولت الکترونیکی باید مد نظر مسئولان به ویژه متولیان امور مالیاتی باشد .

وی، توسعه دولت الکترونیکی را سبب کاسته شدن از آسیب ها عنوان کرد و افزود: توسعه دولت الکترونیکی موجب نگاه مثبت مردم نسبت به متولیان می شود .

امام جمعه رشت با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیکی از ضایعات جلوگیری کرده و مصونیت ایجاد می کند، تصریح کرد: عده ای فرار مالیاتی دارند و دور زدن را خوب می دانند اما در مقابل کسانی هستند که خوداظهاری قوی دارند .

فلاحتی، خواستار تشویق افراد خوداظهار مالیاتی در جامعه شد و بیان کرد: بعضی از کشورها از طریق مالیات اداره می شوند ضمن اینکه در اسلام نسبت به اداره کشور به وسیله مالیات بسیار تاکید شده است .

وی ادامه داد: مردم باید به این باور برسند اگر می خواهند عمران و آبادانی در کشور صورت گیرد یکی از ابزارهای آن پرداخت مالیات است .

نماینده ولی فقیه در گیلان به نامگذاری رونق تولید توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: نامگذاری رهبر معظم انقلاب بر گرفته از فضای موجود در جامعه است .

فلاحتی با اشاره به اینکه شرایط تقاضا در کشور برای تولید داخلی خوب است، خاطرنشان کرد: امکان تولید محصولات مختلف کشاورزی در گیلان وجود دارد و بستر عرضه آن در آسیای میانه فراهم است .

وی، عدالت مالیاتی را بسیار مهم ذکر کرد و یادآور شد: افراد باید به میزانی مالیات بپردازند که درآمد داشته باشند .

امام جمعه رشت با تاکید براینکه سمت و سوی درآمدهای مالیاتی را به طرف رونق تولید ببرید، اظهار کرد: بازار رکن اقتصادی جامعه است و باید آن را حمایت کنید زیرا اگر به بازار لطمه وارد شود بخش های مختلف آسیب می بیند .

فلاحتی، خواستار خودصیانتی متولیان امور مالیاتی و زیرمجموعه های این سازمان شد و افزود: دولت الکترونیکی بستر مناسبی برای ایجاد خودصیانتی در دستگاه های مختلف است .

کمک ۱۲۰۰ میلیارد تومانی امور مالیاتی به شهرداری های گیلان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان نیز در دیدار مذکور بر حرکت جامعه به طرف اقتصاد بدون نفت تاکید کرد و گفت: درآمدهای مالیاتی پاشنه آشیل اقتصاد بدون نفت است .

جواد انوری به تامین هزینه های جاری بعضی از کشورها از طریق مالیات اشاره کرد و افزود: به مالیات به عنوان درآمد نگاه نمی کنیم بلکه مالیات اقتصاد کشور را مدیریت می کند .

وی با بیان اینکه اصلاح امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده از برنامه های سازمان امور مالیاتی است، تصریح کرد: از سال ۸۷ تاکنون مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری های گیلان کمک کردیم .

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، موضوع عدالت مالیاتی را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: آثار پرداخت مالیات باید برای مردم ملموس باشد .

جواد انوری از بارگذاری تمام اظهارنامه های مالیاتی گیلان به صورت الکترونیکی خبر داد و یادآور شد: خردادماه سال جاری تعداد ۱۳۱ هزار و ۱۵۸ اظهارنامه الکترونیکی مشاغل در استان انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه اظهارنامه مالیاتی قطع ارتباط بین ممیز و مودی مالیاتی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: اظهارنامه الکترونیکی شفاف سازی را به همراه دارد و از ناعدالتی جلوگیری می کند.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.