شهردار رشت نبود منابع مالی پایدار را یکی از مهم‌ترین مشکلات مدیریت شهری خواند و یادآور شد: امروز دیگر مردم نمی‌توانند از طریق فروش تراکم و درآمدهای غیرقانونی آینده شهر را به مخاطره بیندازند.

به گزارش اینا از رشت، ناصر حاج محمدی شهردار رشت در اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور بحث تامین منابع مالی پایدار را یکی از مشکلات شهری خواند و گفت: اگر رؤسای نمایندگان مجلس را مجاب کنیم که قانونی که بیش از یک سال پیش به عنوان لایحه درآمد پایدار شهرداری به صحن رفته و در حال خاک خوردن است را به تصویب برسانند بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها مرتفع خواهد شد.

حاج محمدی خاطرنشان ساخت: امروز اقتصاد شهری در تمامی شهرهای دنیا مبنی بر وضعیت جغرافیایی است.

شهر رشت منطقه ۲۳ تهران است

وی افزود: باید امروز شهر رشت را منطقه ۲۳ تهران دانست، چرا که در یک تعطیلی دو سه روزه مردم تهران در کوتاه ترین زمان ممکن به سمت شهر های شمالی به خصوص رشت گسیل می شوند.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه چشم امید اکثر شهرداری‌ها به ۹درصد مالیات ارزش افزوده است بیان داشت: تالاب عینک و دو رودخانه زرجوب و گوهر رود از ظرفیت های بسیار مطلوب شهر رشت است.

حاج محمدی تالاب عینک را یک فرصت سرمایه مطلوب دانست و افزود: امید است بهسازی دو رودخانه در دستور کار قرار بگیرد و به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای شهرداری رشت تبدیل شود.

شهردار رشت با اشاره به میزان بالای تولید زباله در سه استان شمالی کشور تصریح کرد: در شهر و شهرستان رشت حدود ۸۰۰ تن زباله تولید می شد. در بیشتر کشورهای پیشرفته از زباله به روش‌های مختلف تولید ثروت می‌کنند بنابراین اگر ما به جای ارتقا زیرساخت های شهر به فرهنگ سازی و آموزش شهروندی توجه بیشتری داشته باشیم می‌توانیم از این طلای کثیف بهره وافری ببریم.

او یادآور شد: طی هماهنگی با مدیرکل صداو سیمای گیلان در آینده نزدیک در برنامه‌ای مدون برآنیم تا با ارتباط چهره به چهره شهردار با مردم به جدا سازی زباله های خشک و تولید انرژی از زباله‌های تر به منبع پایدار دست یابیم.

حاج محمدی گفت: امید است با ایجاد نقاط گردشگری با استفاده از برنامه ریزی شاهد گسیل سرمایه گذار به شهر رشت باشیم.

شهردار با تاکید بر اینکه ضرورت هوشمند سازی در شهر رشت و توابع آن یاد آور شد: هوشمند سازی در چابک سازی رشت کمک شایان توجهی خواهد کرد و امروز شهرداری رشت با جمعیت بسیار زیاد کارکنان باید ماهیانه ۱۸ میلیاردتومان حقوق پرداخت کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.