حسین اکبر عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های کلان محیط زیست نظام و قانون مدیریت پسماند، شرکت گاز استان مکلف به انجام اقدامات موثر در خصوص پسماندها به ویژه پسماندهای صنعتی و ویژه شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس شرکت گاز استان طی قراردادی با یک شرکت پیمانکاری نسبت به جمع آوری و امحای بشکه های خالی مرکاپتان، روغن های مستعمل مانند رکتیفایر و المنت فیلتر اقدام کرده است.
وی پایبندی به اصول و ارزش های زیست محیطی را همواره یکی از مهم ترین دغدغه های شرکت گاز استان عنوان و خاطرنشان کرد : این شرکت در تمامی فرآیندهای خدمات رسانی خود اهدافی مانند استفاده بهینه از انرژی، عدم انتقال گازها و مواد آلاینده به هوا، کنترل ضایعات و عدم استفاده از مواد آسیب زننده به محیط زیست را سرلوحه کار خود قرار داده است.
اکبر تصریح کرد: در همین راستا برای تحقق این اهداف زیست محیطی تمامی عملیات و فرآیندهای دارای جنبه های زیست محیطی و همچنین الزامات قانونی مرتبط شناسایی و برای دستیابی به آن برنامه ریزی و روش اجرایی تهیه شده است.
وی ادامه داد: به همین منظور، شرکت گاز گیلان در مرحله اول تعداد 172 بشکه مرکاپتان را جهت امحاء ارسال کرده و برنامه ریزی های لازم جهت امحای مابقی پسماندها در مراحل بعدی انجام شده است.
سلج به رسوبات نفتی باقیمانده در کف مخازن نفتی گفته می شود که از جمله مسائل اصلی مدیریت پسماند در شرکت های نفتی به شمار می آید.
گیلان دارای یک میلیون و 50 هزار مشترک گاز است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.