مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: مراکز سیار شب ۱۹ رمضان در مهدیه رشت، شب ۲۱ رمضان در مسجد جامع خمام، شب ۲۳ رمضان در مسجد جامع شفت و هر ۳ شب قدر در مسجد جامع صومعه سرا مستقر است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد مرادی، مدیرکل انتقال خون گیلان اظهار داشت: به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی A+ و O+ نیازمندیم و از نیکوکاران و اهدا کنندگان خون درخواست می‌کنیم با اهدای خون خود به بیماران نیازمند کمک کنند.

وی، با بیان اینکه گیلان همه ساله در ماه مبارک رمضان با کاهش میزان اهدای خون و پلاکت مواجه می‌شود، افزود: اهدای خون در این ماه مبارک مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل انتقال خون گیلان، با اشاره به پرمصرف بودن گیلان در زمینه خون و فرآورده‌های خونی، گفت: اکنون به اهدای همه گروه‌های خونی به ویژه A+ و O+ نیاز است.

احمد مرادی افزود: در ماه مبارک رمضان مراکز انتقال خون در شهر‌های رشت و لاهیجان همه روزه از ۸ تا ۱۴ و از ساعت ۱۹ تا ۲۳ و در شهر‌های بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده دریافت خون اهداکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: با توجه به در پیش بودن شب‌های قدر و اجرای طرح نذرخون، علاوه بر مراکز ثابت، پایگاه‌های سیار در رشت، خمام، شفت و صومعه سرا آماده دریافت خون شهروندان گیلانی است.

احمد مرادی افزود: مراکز سیار شب ۱۹ رمضان در مهدیه رشت، شب ۲۱ رمضان در مسجد جامع خمام، شب ۲۳ رمضان در مسجد جامع شفت و هر ۳ شب قدر در مسجد جامع صومعه سرا مستقر است.

وی گفت: از ابتدا تا ۱۳ ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۱۸۴ واحد خون در مراکز خونگیری استان دریافت شد.

مدیرکل انتقال خون گیلان افزود: هزار و ۱۳۴ نفر از اهدا کنندگان، اهداکننده مستمر، ۶۳۲ نفر اهداکننده با سابقه و ۴۱۸ نفر اهداکننده بار اولی بودند.

احمد مرادی تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار و ۱۸۴ اهداکننده خون، ۲ هزار و ۱۱۱ مرد و ۷۳ زن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.