به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مومنی زاده شامگاه دوشنبه در جلسه شورای کتابخانه های عمومی شهرستان رشت در فرمانداری افزود: نقش کتاب و مطالعه در ارتقاء فرهنگ عمومی بر همه روشن است و ما بایستی از این ظرفیت هر چه بیشتر برای ارتقاء فرهنگ عمومی استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: هر چند که با گسترش فضای مجازی و اینترنت مقداری موضوع کتاب و کتابخوانی در سال های گذشته کم رنگ شده اما لازمست تا با ارائه طرح ها و ایده های نو و خلاق پیوند و گرایش مردم با کتاب، کتابخوانی و مطالعه را همچنان حفظ و تقویت کنیم.
فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: طبقات مختلف مردم را بایستی به امر کتاب و کتابخوانی تشویق و ترغیب و بسترهای لازم را برای پررنگ نگه داشتن امر کتاب و کتابخوانی فراهم کرد.
وی با بیان این که در ارتباط با فضاهای کتاب خوانی بایستی بیشتر کار شود، تصریح کرد: برای نزدیک شدن به استانداردها باید توسعه فضاها را مورد توجه قرار داده و فضاهای موجود را ترمیم و بازسازی کرده تا متناسب با مخاطبان باشد.
مومنی زاده با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های خیرین و جلب مشارکت های خصوصی در توسعه فضاهای کتابخوانی اظهار داشت: همه ما بایستی در ترویج کتابخوانی و توسعه فضاها برای مطالعه کتاب کمک کنیم زیرا به فرهنگ عمومی جامعه و نسل های امروز و فردا بر می گردد.
وی با تاکید بر این که در بحث کتاب و کتابخوانی در ارتباط با نونهالان و کودکان خیلی بیشتر بایستی کار کنیم، خاطر نشان کرد: بایستی اقداماتی انجام گیرد تا کودک قبل از شکل گیری شخصیتش، انس و پیوند بیشتری با کتابخوانی و مطالعه پیدا کند.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.