عظیم بلبل آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیش بینی مشکلات پست های انتقال و فوق توزیع استان پیش از پیک بار سال گذشته (1397) و با در نظر گرفتن محدودیت های مالی صنعت برق ، به منظور جلوگیری از بارگذاری بیش از حد برخی از پست ها، اقدام به شناسایی و برنامه ریزی برای جابه جایی تعدادی از ترانسفورماتورها بر اساس میزان بارگیری و ظرفیت مربوطه بین پست های انتقال و فوق توزیع کم بار و پر بار صورت گرفت.
وی اضافه کرد: شرکت برق منطقه ای گیلان موفق شد با صرف هزینه کمتر در مقایسه با خرید ترانسفورماتور یا توسعه پست ها ، دستاوردی ارزنده و تجربه موفق در گذر از پیک بار سال 1397 بر جای گذارد.
بلبل آبادی با اشاره به ضرورت ها با توجه به نتایج مطلوب ناشی از جابجایی ترانسفورماتورها گفت: به منظور مقابله با شرایط پیک سال های 1398 و 1399 پس از انجام مطالعات جامع، در راستای حفظ پایداری شبکه برق در بخش های انتقال و فوق توزیع استان، کار جابجایی ترانسفورماتورها جهت بارگیری ایمن با صرف هزینه کمتر در مقایسه با خرید ترانسفورماتور با توسعه پست ها در چندین فاز اجرایی شده است .
وی تصریح کرد: با جابجایی ترانسفورماتورها، افزایش ظرفیت برق پست 63/20 کیلوولت رشت مرکزی ، پست 63/20 کیلو ولت آیت الله طالقانی رشت ، پست 63/20 کیلوولت شهید قلی پور رشت و پست 63/20 کیلو ولت شفت با موفقیت انجام شد که در هر یک از این پست ها افزایش 20 مگاولت آمپری (33 درصدی ) و در مورد پست شفت افزایش 30 مگاولت آمپری (100درصدی) به ظرفیت توان الکتریکی اضافه شد.
به گفته بلبل آبادی، همچنین در فازهای بعدی، افزایش ظرفیت برق پست های 63/20 کیلو ولت فومن، پست سیار اسالم، پست لشت نشاء، پست کیاشهر و افزایش ظرفیت بخش 20 کیلوولت پست 230/63/20 کیلوولت چابکسر و افزایش ظرفیت برق پست 230/63 کیلوولت نفوت صومعه سرا انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه راه حل اساسی رفع مشکل شبکه انتقال و فوق توزیع برق گیلان، اجرای طرح های مصوب ابلاغی شرکت توانیر می باشد، اضافه کرد: اجرای بسته پیشنهادی مربوط به جابجایی ترانسفورماتورها فقط می تواند برای حداکثر دو تا سه سال عواقب ناشی از عدم به مدار آمدن طرح های مذکور را بهبود بخشد.
بر اساس آخرین آمار؛ بیش از یک میلیون و 343 هزار مشترک شامل یک میلیون و 50 هزار مشترک خانگی، پنج هزار و 200 مشترک صنعتی و 207 هزار مشترک سایر در گیلان از نعمت برق برخوردارند. در حال حاضر استان دارای هفت نیروگاه بزرگ و کوچک است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.