وحید خرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره تولید انرژی برق آبی با توجه به شرایط مطلوب ذخیره آب سد سفیدرود اظهار داشت: سد سفیدرود با توجه به آورد مناسب طی سالیان گذشته قابلیت تولید 300 هزار مگاوات ساعت انرژی برق آبی را داشته ضمن اینکه انرژی برق آبی از بهترین و پاک ترین نوع انرژی هاست که بسیار مورد تأیید دوست داران محیط زیست نیز است.
وی تصریح کرد: طی سال های گذشته با توجه به نوبت بندی آب، تولید انرژی برق آبی به کمتر از 200 هزار مگاوات ساعت کاهش یافت ولی امسال خوشبختانه تاکنون 40 هزار مگاوات ساعت انرژی برق آبی را تولید کرده ایم و افزایش 30 تا 40 درصدی در تولید انرژی برق آبی خواهیم داشت که کمک شایانی به برق کشور خواهد داشت.
به گفته خرمی، با توجه به شرایط بارندگی و وضعیت مناسب جوی که حوضه آبریز سد سفید رود داشته ایم، تاکنون یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب ذخیره سازی در سفید رود انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود 30 درصدی را نشان می دهد.
وی میزان ورودی آب به سد سفید رود را حدود 600 متر مکعب بر ثانیه عنوان و تصریح کرد: این میزان ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجه 10 برابری داشته است.
به گزارش ایرنا سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.
مصرف سالانه انرژی برق مشترکین در گیلان، سه هزار و 692 کیلووات بر مشترک است.
بر اساس آخرین آمار؛ بیش از یک میلیون و 343 هزار مشترک شامل یک میلیون و 50 هزار مشترک خانگی، پنج هزار و 200 مشترک صنعتی و 207 هزار مشترک سایر در گیلان از نعمت برق برخوردارند. در حال حاضر استان دارای هفت نیروگاه بزرگ و کوچک است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.