به گزارش ایرنا آیت الله رسول فلاحتی روز سه شنبه در حاشیه اعزام کمک های مردمی و دستگاه های امدادی و اجرایی به مناطق سیل زده در جمع خبرنگاران در رشت افزود: حادثه سیل استان گلستان و بخش هایی از مازندران باعث نگرانی مردم عزیز ایران به ویژه مردم ولایتمدار استان گیلان شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند توفیق دهد آلام مردم سیل زده کاسته شود، گفت: امروز شاهد کمک های مردم استان گیلان به این دو استان شمالی به ارزش یک میلیارد تومان هستیم.
امام جمعه رشت با اشاره به ارسال هزار کامیون کمک های مردمی از استان گیلان به جبهه در زمان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ان شاالله در آینده ای نه چندان دور کمک هایی برای اهالی این مردم سیل زده ارسال تا بخش هایی از رنج های مردم کم شود.
یکصد تن اقلام غذایی، امدادی و زیستی اهدایی مردم نوع دوست استان و برخی دستگاه های اجرایی بعد از ظهر امروز(سه شنبه) از مقابل ساختمان هلال احمر با حضور آیت الله رسول فلاحتی، استاندار گیلان و جمعی دیگر از مسئولان به مناطق سیل زده گلستان ارسال شد.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفندماه گذشته در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.