حمید خیراندیش عصر سه شنبه به ایرنا افزود: به منظور مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه‌ آخرسال 10 اکیپ عملیاتی این سازمان در آماده‌باش هستند و درصورت وقوع آتش سوزی و یا بروز حادثه، شهروندان با حفظ خونسردی می توانند با سامانه 125 آتش نشانی تماس بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی توسط شهروندان و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی هستند که می تواند خسارات را در شب چهارشنبه سوری به حداقل برساند و امیدواریم با رعایت مسائل ایمنی آتش افروزان کام شهروندان را تلخ نکنند تا همه با سلامت به استقبال نوروز و سال جدید بروند.
وی اظهار داشت: یکی از عوامل حادثه ساز در شب چهارشنبه آخرسال پرتاب کردن فشفشه و مواد محترقه به سمت آسمان و افتادن آن روی پشت بام و بالکن هاست و اگر ماده قابل اشتعالی از قبیل جامدات ، البسه و روزنامه در این نقاط وجود داشته باشد احتمال وقوع آتش سوزی زیاد است که شهروندان باید از قرار دادن هرنوع ماده قابل اشتعال در این نقاط خودداری کنند.
وی تصریح کرد: برخی از افراد در مراسم چهارشنبه سوری اقدام به آتش زدن چندین حلقه لاستیک ضایعاتی خودرو همراه با کپسول گاز مایع و یا برافروختن حریق هایی با ارتفاع سه تا چهار متری می کنند که ترکش های ایجاد شده و شدت انفجار آن بسیار خطرناک است و می تواند حادثه ساز باشد.
خیراندیش با تاکید بر لزوم اجتناب شهروندان از روشن کردن آتش در پارکینگ های ساختمان ها گفت: توصیه ما این است که شهروندان به هیچ عنوان اقدام به روشن کردن آتش در پارکینگ منازل خود نکنند زیرا خطرات این کار بسیار زیاد است و می تواند منجر به آتش گرفتن کل ساختمان شود.
وی در خصوص رواج روشن کردن بالن آرزوها طی سال های اخیر گفت: در سال های اخیر شاهد رواج روشن کردن بالن آرزوها در مراسم چهارشنبه سوری بوده ایم که بارها مشاهده سقوط این بالن ها بر سقف منازل مسکونی یا سیم‌های برق و سبب آتش سوزی بوده ایم و از شهروندان درخواست می‌شود از به پرواز در آوردن این بالن‌ها خودداری کنند.
خیراندیش افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که همکاری مردم می‌تواند در تسریع عملیات آتش‌نشانی مؤثر باشد و به همین منظور از شهروندان درخواست می شود که در جریان عملیات ها با آتش نشانان نهایت همکاری را داشته باشند.
لاهیجان در شرق گیلان است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.