به گزارش خبرنگار ایرنا محمدحسین شاه کویی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فومن با تأکید بر لزوم تلاش برای تقویت نهاد خانواده و پیوندهای اجتماعی و فرهنگی، تجاهر را رفتار سوء ناشی از مصرف مواد مخدر ذکر و چهار ویژگی معتادان متجاهر را لامکانی و بی خانمانی، تزریقی بودن، بیماری حاد روانی نداشته باشند و کمتر از 18 یا بالای 65 ساله نباشند برشمرد.
وی با بیان اینکه امروزه تمام کشورهای جهان درگیر معضل اعتیاد ، تولید و توزیع مواد مخدر هستند، اظهار کرد: دشمن در حال استفاده از مصادیق کشت خشخاش یا سیاه دانه در داخل علیه نظام است در حالی که مبارزه با کشت آنها در دستور کار تمام نهادهای مسئول قرار دارد.
وی با بیان اینکه سیستم تولید و توزیع مواد مخدر در جهان هوشمند و به روز است، خواستار همت مضاعف مسئولان در مبارزه با این تجارت شوم شد.
فرماندار شهرستان فومن نیز در سخنانی با اشاره به وجود انواع مواد مخدر که با تنوع گسترده ای در جامعه توزیع می شود، خواهان اقدام جدی مسئولان و آگاه سازی جامعه و خانواده به ویژه جوانان در این خصوص و درک شایسته تهدیدات و پیامدهای خانمانسوز استعمال مواد مخدر شد.
محمود قاسم نژاد آموزش را به منظور مبارزه با مواد مخدر، دارای تأثیری مهم دانست و ادامه داد: گردش مالی بسیار بالای مواد مخدر آن را سودآور کرده و سوداگران آن هرگز متوقف نمی شوند، بنابراین باید با استفاده از تمام قوا و ظرفیت ها ضمن حمایت از نهاد خانواده، ترویج ارزش های معنوی و فرهنگی و توسعه آموزش و آگاه سازی عمومی، با این مشکل مبارزه کرد.
وی با اشاره به لزوم برخورد با تولیدکنندگان و توزیع کنندگان عمده مواد مخدر، خواستار اقدام جدی و تلاش بیشتری توسط دستگاه های مسئول شد.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.