پورمسیب مدیر امور منابع آب لنگرود روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا از رفع تصرف سه هکتار از آببندان پاپکیاده این شهرستان داد و گفت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از منابع ملی ، پس از مشاهده یک مورد از تصرف آببندان پاپکیاده بالا از توابع شهرستان لنگرود ، با ورود به موقع و پیگیری های حقوقی صورت گرفته ، آزادسازی و رفع تصرف سه هکتار از آببندان تصرف شده در منطقه مذکور انجام شد.

** کشف و ضبط سلاح غیر مجاز در لاهیجان
محیط بانان پاسگاه سر محیط بانی امیرکلایه لاهیجان به دنبال عملیات گشت و کنترل روزانه خود در حاشیه تالاب امیرکلایه موفق به کشف و ضبط دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز شدند.
گزارش روز دوشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ این دو اسلحه که شامل یک قبضه سلاح شکاری تک لول و یک قبضه سلاح شکاری دولول می باشد، طی دو عملیات جداگانه کشف و ضبط شدند.
این روابط عمومی اضافه کرده: با توجه به حساسیت منطقه حفاظت شده امیر کلایه و آغاز مهاجرت پرندگان پرسنل این پاسگاه گشت و کنترل روزانه خود را در حاشیه تالاب افزایش داده اند.
شهرستان های لنگرود و لاهیجان در شرق استان گیلان قرار دارند.
تالاب امیرکلایه دارای 105 گونه گیاهی و زیستگاه 15 گونه و زیر گونه ماهی است و هر ساله صدها گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی به این تالاب فرود می آیند؛ این تالاب محل فرود پرندگان کمیابی مانند اردک سرحنایی و سرسفید، پلیکان خاکستری و پرندگانی نظیر باکلارکوچک و بزرگ، چنگر و محل زیست ماهیانی مانند کپور معمولی، لای ماهی و حاجی طرخان است.
تالاب بین المللی امیرکلایه با مساحت یک هزار و 230هکتار مساحت با اینکه در نزدیکی های دریای خزر قرار دارد، تنها تالاب گیلان به شمار می رود که آب شیرین دارد و آب آن از چشمه های داخل خود تالاب تامین می شود.
این تالاب در سال 1349 به عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی محیط زیست کشور تصویب و با توجه به جاذبه‌ها و ویژگی‌های اکولوژیکی ‌آن، در سال 1354 در فهرست 19 تالاب ایران، ثبت بین المللی شد.
تالاب بین المللی امیرکلایه در فاصله 36 کیلومتری شمال شرقی لاهیجان و بین شهرهای لنگرود، لاهیجان و بندرکیاشهر قرار دارد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.