به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس اهرابی روز سه شنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: جشن نیکوکاری امسال با شعار عیدی برای همه در استان به مدت سه روز برگزار می شود.
وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، امسال این جشن، پانزدهم اسفندماه با برپایی 94 پایگاه ثابت و 16 پایگاه سیار، روز پنجشنبه در مدارس با توزیع پاکت در مدارس و جمعه نیز در میعادگاه های نماز جمعه برگزار می شود.
اهرابی تصریح کرد: مردم نوع دوست گیلانی سال گدشته دو میلیارد و 450 میلیون تومان در جشن نیکوکاری کمک کرده بودند اما امسال در راستای جشن نیکوکاری، تا کنون 90 درصد از این دو میلیارد تومان جمع آوری شده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به برخی سخنان درباره هزینه کرد مبالغ جمع آوری شده اطمینان داد که کمک های مردمی برای نیازمندان هزینه می شود.

**پرداخت 263 میلیارد تومان مستمری به نیازمندان گیلان
اهرابی در ادامه با اشاره به 116 هزار و 300 خانوار با جمعیت 198 هزار نفر تحت پوشش در استان گفت: حدود 16 هزار خانوار براساس تبصره 14 و به صورت مقطعی و با هدف گذر از شرایط سخت کنونی به جمعیت استان افزوده شده اند.
وی به مستمری پرداخت شده به افراد تحت پوشش این اداره کل اشاره و بیان کرد: طی 11 ماه گذشته، 263 میلیارد تومان مستمری به افراد تحت پوشش این اداراه کل در استان پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین 48 میلیارد تومان وام قرض الحسنه (وام کارگشایی) پرداخت شده که قرار است از سال آینده کارمزدها هم برداشته شود.
اهرابی در ادامه با اشاره به اهمیت مسکن برای خانوارها اظهار داشت: مسکن که در سه بخش خرید، تعمیرات و ساخت انجام می شود، پرهزینه ترین کاریست که انجام می دهیم که موجب حل بسیاری از مشکلات جانبی ناشی از نداشتن منزل می شود.

** کمک 60 میلیارد تومانی دولت برای مسکن نیازمندان
اهرابی بیان کرد: در همین راستا شش هزار و 200 پروژه با اعتبار 92 میلیارد تومان در استان اجرا کرده ایم که از این میزان 60 میلیارد تومان را دولت کمک کرده است.
وی با اشاره به در دست ساخت بودن دو هزار واحد مسکن در استان تصریح کرد: از این تعداد یک هزار واحد را با سپاه قرارداد بسته ایم که قرار بر تحویل این واحدها تا مردادماه سال آینده است و مابقی دیگر نیز تا پایان اردیبهشت ماه 98 تحویل مددجویان می شود.
اهرابی در ادامه به سه هزار و 800 خانوار زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل کمیته امداد استان تصریح کرد: امسال توانستیم دو میلیارد تومان برای اجاره مسکن انها بدهیم.
اهرابی با قدردانی از بانک های استان برای همکاری در پرداخت تسهیلات به مددجویان گفت: در راستای رویکرد خودکفایی ، یک هزار و 644 خانوار را خودکفا کرده ایم .
وی کمک های مردمی به کمیته امداد استان در همه سرفصل ها را طی 11 ماه گذشته حدود 72 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: گیلانی ها سال گذشته 55 میلیارد تومان کمک کرده بودند.

** شناسایی یک هزار و 792 کودک دچار سوء تغذیه
مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه نیازمندان استان شناسایی شده اند، گفت: در حال حاضر، سه هزار و 870 یتیم و چهار هزار و 360 کودک خانواده محسنین تحت پوشش این اداره کل هستند.
وی تصریح کرد: یک هزار و 792 کودک دچار سوء تغذیه در استان شناسایی شده اند که 452 کودک زیرپنج سال ، ماهیانه 92 هزار تومان برای بهداشت و درمان آنها پرداخت می شود.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.