مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله شهرستانی المپیاد آماده دادرسان هلال احمر با شرکت یکصد و 31 تیم پسران و یکصد و 67 تیم دختران تا پایان اسفند برگزار و تیم های منتخب برای مرحله استانی مشخص می شوند.
وی بیان این که در زمان حاضر، 344 کانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس استان گیلان دایر است، افزود: در مسابقه های طرح دادرس از هر مدرسه یک تیم برتر شامل 14 نفر عضو شرکت دارند .
وی خاطر نشان کرد: المپیاد دادرس مرحله شهرستانی در دو بخش تئوری و عملی برگزار می شود که پس از رقابت تیم ها با یکدیگر یک تیم از دختران و یک تیم از پسران برگزیده و به مرحله استانی المپیاد دادرس راه می یابند.
وی بیان داشت: دانش آموزان شرکت کننده در این المپیاد درباره کنترل و ارزیابی علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی و اسکان اضطراری رقابت می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان یادآور شد: مرحله استانی مسابقه های دادرس اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
طرح دادرس انتقال مهارت های امدادی و کمک های اولیه توسط مربیان آموزش دیده به دانش آموزان و تشکیل تیم مدیریت بحران است که بر اساس تفاهمنامه بین هلال احمر و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش به اجرا درآمده است.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می کنند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.