به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم از مادران شهیدان احمد یوسفیان، مهرداد رمضانپور و سیدجعفر حجتی ( تنها فرزندان خانواده که شهید شده اند)، تجلیل به عمل آمد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در مراسم تجلیل از مادران این شهدا در سخنانی با اشاره به صبر، متانت و عزت نفس خانواده شهدا بیان داشت: این خانواده ها با نثار جان فرزندان خود به نظام و کشور خدمت کردند.
سید امیرحسین علوی اظهار داشت: همه ما بایستی قدردان این ایثار شهدا و خانواده های آنها باشیم.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامه بین شهرداری رشت و ستاد کنگره هشت هزار شهید، مراحل نگارش خاطرات شفاهی خانواده شهدا در حال تدوین بوده و تکمیل می شود.
احمد رمضانپور نرگسی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی با بیان این که شهدا بزرگترین سرمایه یعنی جان خود را در طبق اخلاص نهادند، اظهار داشت: انقلاب مدیون تلاش های همه کسانیست که در شرایط غربت مبارزه کرده و برای حفظ نظام در جبهه ها حضور یافتند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت نیز با بیان این که مادران شهیدان، یادگاران شهدا هستند، گفت: این مادران در شرایط سخت دوران جنگ تحمیلی، باز به خانواده های دیگر قوت قلب می دادند.
محمدحسن عاقل منش با تاکید بر تدوین خاطرات شفاهی خانواده شهدا اضافه کرد: همه بایستی قدردان مقام شهدا، همسران، مادران و فرزندان شهدا باشیم.
بر اساس آمار اعلام شده بنیاد شهید، استان گیلان یک خانواده دارای چهار شهید، 13 خانواده دارای سه شهید، 140 خانواده دارای دو شهید، 150 خانواده شهید دارای یک فرزند پسر و 13 خانواده شهید دارای تک فرزند است.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
سالروز وفات بانوی فداکار اسلام حضرت ام البنین روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام گرفته است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.