به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای گیلان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی آسانسور گفت: افتتاح این کارگاه در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان صومعه سرا، از پروژه های به روز کردن آموزش های مهارتی بر اساس نیاز بازار کار و سیاست های کلان این استان است.
محمد حسینی با اشاره به توانمندی های فنی و حرفه ای برای ارایه آموزش، افزود: در فنی و حرفه ای برای کمک به توسعه بایستی از رویکرد مساله محوری به جای رویکرد موضوع محوری در آموزش ها استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: بنابراین نگاه ما در فنی و حرفه ای بر اساس موضوع مساله محوری این است که ظرفیت اشتغالزایی در کدام یک از حوزه ها قابلیت بالفعل شدن در اسرع وقت را دارد.
وی با اشاره به اسناد بالادستی و همگرایی های موجود در گیلان خاطر نشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که کشاورزی باید به سمت مدرن شدن برود و از حوزه کشاورزی مشاغل زیادی برای جوانان فراهم کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان موضوع گردشگری در استان را نیز بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: گردشگری می تواند به شکل سریع شغل ایجاد کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری از هشتم تا دهم اسفندماه امسال در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: دغدغه امروز صنایع دستی فروش آنهاست، در برگزاری این جشنواره با همکاری با اداره کل فناوری ارتباطات گیلان اولین فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی استان را در سراسر کشور خواهیم داشت.
در زمان حاضر، 21 مرکز دولتی ، 153 کارگاه ثابت در مراکز دولتی، 215 مربی شاغل در بخش دولتی، 628 موسسه کارآموزی آزاد فعال فنی و حرفه ای با دو هزار و 226 مربی شاغل در این موسسه ها در استان فعال است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.