به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه های ویژه سوگواره فاطمی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شب گذشته در بقاع متبرکه و امام زادگان شاخص گیلان برگزار شد و امروز (شنبه) نیز در تعدادی دیگر از امام زادگان و بقاع متبرکه استان در حال برگزاریست.
دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت امروز (شنبه) در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور در امام زادگان، اماکن متبرکه ،مساجد و حسینیه ها، با برپایی آیین های عزاداری در حال سوگواری و عزاداری هستند.
به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی نیز از چهارشنبه گذشته در 460 بقعه متبرکه و امام زادگان استان گیلان با هدف ترویج فضایل، سیره فاطمی، اقامه عزای حضرت فاطمه (س) و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از هفدهم ماه جاری در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان آغاز شده و به مدت پنج روز با برگزاری ویژه برنامه هایی ادامه داد.
سخنرانی، مداحی، برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی، محفل انس با قرآن کریم و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) از ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در 460 بقعه متبرکه و امام زادگان استان است.
مراسم ویژه‌ ای با عنوان شام غریبان یاس نبوی با حضور سادات جلیل القدر، به ‌عنوان صاحبان عزا و فرزندان حضرت زهرا از دیگر برنامه های ویژه شهادت ایام فاطمیه در گیلان است.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.
امروز شنبه بیستم بهمن مصادف با سوم جمادی الثانی شهادت حضرت فاطمه زهرا است.
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.