مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان درباره برگزاری کارگاه علمی آموزشی رابطان خبری شعب هلال احمر استان به خبرنگار ایرنا گفت: رابطان خبری از بازوان اصلی هلال احمر در بحث اطلاع رسانی درست و به موقع هستند که می توانند با اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه در گسترش فعالیت های بشردوستانه و ارتقای آگاهی امدادی موثر باشند.
مهدی ولی پور با تاکید بر لزوم افزایش توانمندی های رابطان که به صورت داوطلبانه در تمامی زمینه ها با این جمعیت همکاری می کنند، اظهار داشت: ارتقای دانش فنی و کیفیت اطلاع رسانی رابطان خبری در تهیه ، تدوین و ارسال خبر و عکس بایستی مورد توجه قرار گیرد.
این کارگاه در سه بخش خبر نویسی، گزارش نویسی و عکاسی توسط دو نفر از اساتید برجسته استان گیلان برگزار شد و در پایان به پنج نفر از رابطان که بیشترین فعالیت را در زمینه ارسال عکس و خبر داشتند، لوح تقدیر اهدا شد.

** کاروان سلامت در تنیان صومعه سرا به 873 نفر خدمات ارائه داد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در اجرای طرح کاروان سلامت در تنیان صومعه سرا، 873 نفر از خدمات این طرح بهره مند شدند.
مهدی ولی پور بیان داشت: طرح کاروان سلامت با مشارکت 35 نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر شامل پزشک عمومی ،متخصص زنان، دندانپزشک، پیراپزشک و کارشناسان (مامایی، بهداشت محیط و کارشناس دارویی) در منطقه تنیان صومعه سرا برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: 60 میلیون ریال داروی رایگان نیز در اختیار بیماران منطقه طبق تجویز پزشکان قرار گرفت، همچنین 42 بسته حمایتی به ارزش 40 میلیون ریال، تعدادی کیف و کفش و لوازم التحریر به 18 دانش اهدا شد.

** به علت تخلف بهداشتی یک واحد صنفی در شفت تعطیل شد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: یک واحد نانوایی به دلیل استفاده از جوش شیرین، توسط کارشناسان واحد بهداشت محیط در شهرستان شفت تعطیل شد.
طلعت کاویانی افزود: پژوهش های انجام شده نشان می دهد که کم خونی، پوکی استخوان، سوء هاضمه ، افسردگی و بی حالی از جمله عوارضی هستند که مصرف روزانه نان های حاوی جوش شیرین در انسان ایجاد می کند بنابراین، باید جوش شیرین به طور کامل از فرایند تهیه نان حذف و خمیر با جایگزین مناسب (خمیر مایه) تهیه شود.

**برترین های حوزه آموزشی رودبار تجلیل شدند
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، برترین های حوزه آموزشی شهرستان رودبار طی مراسمی با حضور و سخنرانی نرگس دستیار معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان تجلیل شدند.
استان گیلان دارای بیش از 391 هزار دانش آموز است.

**افتتاح نمایشگاه توانمندی های مددجویان بهزیستی رشت
به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه توانمندی های توانخواهان و مددجویان اداره بهزیستی شهرستان رشت افتتاح شد.
در این نمایشگاه که آثار هنری و صنایع دستی توانخواهان و مددجویان بهزیستی شهرستان رشت به نمایش گذاشته شده، تا پایان دهه مبارک فجر از ساعت هشت تا 14 برای بازدید علاقمندان دایر است.
12 تا 22 بهمن دهه فجر است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.