به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا پارسی عصر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در رشت افزود: برای ساخت این تعداد از واحدهای مسکونی شامل خانواده های دارای یک و دو عضو معلول در مجموع ، 66 میلیارد ریال هزینه شده که کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی ، تسهیلات کم بهره و سهم آورده مددجو و کمک های خیرین را شامل می شود.
وی با تشریح سایر پروژه های بهزیستی گیلان در دهه مبارک فجر امسال اظهار داشت: 24 طرح اشتغال مددجویی با سرمایه افزون بر 17 میلیارد ریال شامل 50 درصد تسهیلات و 50 درصد سهم مددجو، در شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه، رضوانشهر، شفت، رودبار، لاهیجان و ... افتتاح و به بهره برداری رسید.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به توسعه مراکز با مبلغ افزون بر 40 میلیارد ریال خاطر نشان کرد: اورژانس اجتماعی در شفت با هشت میلیارد ریال در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید و اورژانس اجتماعی در شهرستان املش نیز با هزینه شش میلیارد ریال شنبه آینده افتتاح می شود.
وی با بیان این که افتتاح دو مرکز بهبود اقامتی میان مدت در شهرستان رشت (بخش سنگر) و شهرستان لنگرود از دیگر پروژه های دهه فجر بهزیستی گیلان است، اضافه کرد: سه مرکز مشاوره شامل یک مرکز در لنگرود و دو مرکز در رشت نیز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از سوی بهزیستی استان افتتاح شد.
پارسی خاطر نشان کرد: افتتاح یک مرکز مشاوره ژنتیک در رشت، سه مهد کودک ، یک واحد غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال در بخش خمام و یک واحد اشتغال برای گروه همیاران زنان سرپرست خانوار در شهرستان لاهیجان به منظور توانمندسازی آنها از جمله دیگر پروژه های بهزیستی در ایام الله دهه فجر است.
وی در بخش دیگری از نشست خبری گرامیداشت دهه مبارک فجر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره وضعیت کمپ های ترک اعتیاد بیان داشت: برای اصلاح کمپ ها فشارهای زیادی را تحمل کردیم، بهزیستی برای اصلاح جدی کمپ ها اهتمام جدی دارد.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان این که در برخی از کمپ ها اشکالات زیادی وجود دارد، درباره بستن یک کمپ در شفت به دلیل فوت یک نفر اظهار داشت: خیلی ها برای بازکردن این کمپ با ما تماس گرفتند اما این کمپ هنوز بسته است، برای اصلاح کمپ ها همه این فشارها را تحمل می کنیم.
مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان این که در زمان حاضر 59 کمپ در استان فعال است، اضافه کرد: نیروی انتظامی استان همکاری خوبی با بهزیستی در این بخش دارد.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 90 هزار نفر در گیلان تحت پوشش بهزیستی هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.