مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مانور طی سه روز گذشته، با حضور 17 نفر از تیم درمان اضطراری هلال احمر گیلان در روستای خیر خواجه علیا از توابع گنبد کاوس استان گلستان برگزار شد.
مهدی ولی پور افزود: با اجرای مانور درمان اضطراری جمعیت هلال احمر به میزبانی استان گلستان و با حضور استان های گیلان، مازندران و سمنان، تیم درمان اضطراری هلال احمر گیلان به 554 نفر از ساکنان روستای یاد شده خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، مشاوره روانشناسی، تجویز داروی رایگان، بهداشت محیط و مشاوره بهداشتی ارایه داد.
وی با بیان این که ساکنان چهار روستا نیز از خدمات بهداشت محیط از جمله سالم سازی آب شرب بهره بردند، خاطرنشان کرد: کلاس های بهداشت زنان ، شیوه های تفکیک زباله و توزیع هدایا برای کودکان نیز از دیگر خدمات تیم هلال احمر گیلان بود.
وی با اشاره به تجویز دارو به مبلغ 60 میلیون ریال از سوی تیم جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: 2 پزشک عمومی، 2 پرستار، یک ماما، یک کارشناس تغذیه، یک کارشناس بهداشت محیط ، یک تکنیسین فنی و نماینده NGO برای ارایه خدمات در این مانور حضور داشتند.
در حال حاضر، هر شعبه جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای یک تیم درمان اضطراری است.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می کنند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.