به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به خبرگزاری ایرنا، علی داودی در مراسم تجلیل از خیران حوزه سلامت شهرستان رودسر اظهار داشت: خیرین سلامت در هر شهرستان از کمبودهای شهرستان های خود بهتر آگاهند بنابراین می توانند در ارتقاء زیرساخت های بهداشت و درمان نقش آفرینی کنند.
وی با بیان این که برخی مراکز بهداشتی درمانی منطقه رودسر از دیرباز به نام خیرین بوده که بیمارستان سابق شهدا نیز یکی از این مراکز است، اظهار داشت: خیرین در جامعه ما جایگاه ویژه ای دارند و منطقه ما مملو از انسان های شایسته و خیرینی است که نامشان از گذشته تا به امروز درخشان بوده و خواهد بود.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به سابقه و قدمت کارهای خیر در شهرستان رودسر خاطر نشان کرد: سی تی اسکن بیمارستان شهید انصاری شهرستان رودسر به زودی راه اندازی می شود.
وی افزود:در این خصوص 85 درصد سهم دانشگاه پرداخت شده و 15 درصد باقی مانده سهم نیز مربوط به دفتر هیئت امنای ارزی وزارتخانه است که در حال پیگیری هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین تقی روحانی امام جمعه شهرستان رودسر نیز در این مراسم، مجمع خیرین را ظرفیت بزرگ و ارزشمندی برای ارتقای سلامت جامعه دانست و بیان داشت: شهرستان رودسر در حوزه خیرین و نیکوکاران از ظرفیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به تاکید خداوند در قرآن کریم درباره انفاق، خاطر نشان کرد: انفاق در راه خدا و خدمت به خلق آثار و برکات عظیمی را با خود به دنبال دارد، پس بهتر این که انسان های برخوردار مقداری از اموال خود را در راه خدا و برای همنوعان خود انفاق کنند.
در این مراسم 10 نفر از خیران سلامت شهرستان رودسر از سوی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان تجلیل شدند.
به گزارش دیگری از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به خبرگزاری ایرنا، رییس این دانشگاه در جلسه ستاد نظام ارجاع گفت: با استقرار کامل نظام ارجاع و در نظر گرفتن کد ارجاع برای بیمه شدگان به زودی شاهد حذف دفترچه های بیمه سلامت خواهیم بود.
شاهرخ یوسف زاده چابک ضمن تشریح نظام ارجاع و استقرار آن در شش شهر استان گیلان بیان داشت: برای هر شهر الگوی خاصی بر حسب پتانسیل های موجود برنامه ریزی شده است.
وی با تاکید بر اهمیت حضور و همکاری سازمان های بیمه گر در استقرار نظام ارجاع بیماران بستری خاطر نشان کرد: این نظام در کلینیک ها و مطب های خصوصی نیز برای بیماران سرپایی محقق خواهد شد، در این زمینه، برای ایجاد زیرساخت های لازم و راه اندازی نسخ الکترونیک باید از سوی سازمان های بیمه گر، تدابیر لازم اندیشیده شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان ابراز امیدواری کرد تا با استقرار کامل نظام ارجاع و در نظر گرفتن کد ارجاع برای بیمه شدگان به زودی شاهد حذف دفترچه های بیمه باشیم.
وی اضافه کرد: با استقرار نظام ارجاع الکترونیک، ضمن صرفه جویی در وقت، از سردرگمی مردم برای دریافت خدمات سلامت جلوگیری می شود، همچنین، خدمات تخصصی و فوق تخصصی با تعرفه دولتی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از تیرماه تا پایان آبان ماه، در بستر سامانه نظام ارجاع الکترونیک توانست به بیش از سه هزار بیمار خدمات سلامت ارایه کند.
برای اولین بار در کشور موفق به استقرار بالاترین سطح نظام ارجاع الکترونیک کشور در کلینیک بعثت رشت شد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.