به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب جهانساز روز سه شنبه در دیدار با هیات عالی نیروهای مسلح کشور با اشاره به بازگشت ذائقه مصرف کنندگان به چای ایرانی و ایجاد شور و امید بین چایکاران اظهار داشت: هدف از نشست مشترک در این جلسه بررسی توانمندی کارخانه های چای کشور در حوزه تولید چای کیسه ای ایرانی و ایجاد شرایط تامین پایدار محصول برای نیروهای مسلح است.
هیات عالیرتبه ای از فرماندهان و مدیران ارشد آماد و پشتیبانی نیروهای مسلح ، امروز با رئیس سازمان چای کشور ، معاونان این سازمان، تولید کنندگان چای و سندیکای چای در لاهیجان دیدار و گفت و گو کردند که در این دیدار توانمندی کارخانه های چایسازی کشور در تولید و تامین چای کیسه‌ای مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح نیز با اعلام آمادگی مصرف دائمی چای داخلی در نهاد ها، سازمان‌ها و پادگان‌ها، خواستار ترویج آن در فروشگاه‌های کشور و جامعه به جهت نهادینه کردن مصرف چای داخلی در سبد خانوارهای ایرانی شدند.
پس از این نشست ، رئیس و مدیران سازمان چای به همراه فرماندهان و مدیران ارشد نیروهای مسلح و تولیدکنندگان چای از واحدهای تولیدی و بسته بندی چای خشک در استان گیلان بازدید کردند و از نزدیک با نحوه عمل آوری چای داخلی آشنا شدند.
در گیلان و مازندران 185 کارخانه چایسازی وجود دارد؛ حدود 150 کارخانه در زمینه عمل آوری و تبدیل برگ سبز به چای خشک با سازمان چای قرارداد دارند و فعال هستند.
در استان های یادشده بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که 90 درصد این باغ ها در گیلان واقع است.
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد؛ چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور در این شهرستان قرار دارد.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.