به گزارش خبرنگار ایرنا محمد جواد عامر روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ماسال اظهار داشت: بعضاً بر اثر حوادث طبیعی، مشکلاتی ایجاد می شود که رفع آنها به تنهایی از عهده شهرستان بر نمی آید به عنوان مثال در سال جاری شاهد سیل در مناطق ییلاقی بودیم که جهت حل مشکلات به وجود آمده نیازمند همکاری و مساعدت امور عشایری هستیم.
وی با اشاره به خسارات وارده ناشی از سیل اخیر به زیرساخت های شهرستان و رودخانه خالکایی گفت: در پی وقوع سیل پل اصلی شهر ماسال در معرض خطر قرار گرفت که خوشبختانه با همکاری همه دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی و تلاش شبانه روزی آنها در جهت تثبیت بستر رودخانه و سپر کوبی، بحران مدیریت شد البته در راستای ارتقای ایمنی پل و تثبیت نهایی بستر رودخانه مرحله دوم سپر کوبی بستر رودخانه نیز به زودی اجرایی می شود.
فرماندار ماسال ادامه داد: با توجه به تخریب بند انحرافی دوله ملال که بخشی از آب کشاورزی منطقه را تامین می کرد، تصمیم گرفته شد از طریق لوله گذاری آب رودخانه خالکایی به 400 هکتار از اراضی کشاورزی انتقال یابد تا مشکل کشاورزان در فصل کشاورزی پیش رو رفع شود.
عامر با اشاره به لزوم ساماندهی رودخانه مرغک شاندرمن و جلوگیری از حوادث احتمالی آینده اظهار داشت: شهرداری شاندرمن آمادگی خود را برای اجرای طرح اعلام کرده و طرح مربوطه نیز توسط شرکت مشاور مورد تایید آب منطقه ای تهیه شده که امیدواریم با همکاری آب منطقه ای این پروژه نیز نهایی شود.
رئیس ستاد مدیریت بحران ماسال در ادامه با اشاره به چارت جدید ستاد مدیریت بحران شهرستان افزود: با ابلاغ چارت جدید، هر یک از روسای کارگروه های مدیریت بحران موظف به برگزاری جلسه و پی گیری امور مربوط به خود و ارائه گزارش به ستاد بحران هستند.
به گزارش ایرنا 450 میلیون تومان اعتبار در مرحله اول پروژه تثبیت رودخانه خالکایی و همچنین 250 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی مناطق بالادست رودخانه خالکایی لحاظ شده است.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.