در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز یکشنبه برای ایرنا نمابر شده، آمده است: در روزهای گذشته فیلمی مبنی بر قطع گاز یک پیرزن در روستای لادمخ شهرستان صومعه سرا در فضای مجازی منتشر شد که به همین سبب روابط عمومی شرکت گاز استان بر خود لازم می داند تا توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرایط سخت زندگی و اعمال فشارهای اقتصادی بر مردم بر کسی پوشیده نیست لیکن شرکت گاز علاوه بر گازرسانی به شهرها و روستاها مکلف به دریافت گازبهای مصرفی و واریز آن به حساب خزانه دولت می باشد و استمرار خدمات رسانی و توسعه گازرسانی منوط به دریافت مطالبات می باشد.
در این اطلاعیه افزوده شده است: هم اکنون شرکت گاز استان گیلان مبالغ قابل توجهی بابت گاز تحویلی از مشترکین در حوزه های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و CNG طلبکار است که وصول این مبالغ تا حد بسیاری می تواند به دولت درجهت اجرای وظایف محوله کمک نماید؛ مبالغ صورتحساب گاز در اختیار شرکت های گاز استانی نبوده و بر اساس مصوبه مجلس و ابلاغ هیئت دولت محاسبه می شود.
شرکت گاز گیلان در این اطلاعیه همچنین آورده است : در خصوص کلیپ پخش شده به اطلاع می رساند که تعداد بدهی های مشترک مذکور، بیش از 15 دوره (نزدیک به دو سال) و بیش از 400 هزار تومان می باشد و بر اساس قوانین؛ شرکت گاز مکلف است گاز مشترکین بدهکار خود را قطع نماید ولی این شرکت به جهت انسان دوستی و رعایت حال مشترکین، مهلت پرداخت را بیشتر نموده و مبالغ را تقسیط می نماید که در مورد مشترک مورد نظر نیز علیرغم بدهی طولانی، موقتاً گاز ایشان وصل شده است.
در ادامه این اطلاعیه تصریح شده : لازم به ذکر است که این شرکت وظیفه تفحص و تحقیق در مورد میزان درآمد و اموال مشترکین را ندارد و بر اساس میزان مصرف و تعداد بدهی مشترکین اقدام به صدور اخطار و پیگیری برای وصول و در مواردی نیز علیرغم میل باطنی اقدام به قطع گاز مشترکین می نماید.
شرکت گاز استان در پایان این اطلاعیه اضافه کرده: کمک به مردم نیازمند از وظایف سازمان ها و بنیادهای حمایتی می باشد و پخش چنین فیلم ها و تصاویری بدون ارائه اطلاعات کامل و موثق سبب رنجش خاطر مردم شده و عملکرد صادقانه همکاران شرکت گاز را کم اثر می سازد.
رئیس اداره کمیته امداد شهرستان صومعه سرا نیز در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت که این بانوی سالمند تحت پوشش کمیته امداد صومعه سراست و بنا به دستور مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، بلافاصله دستور تسریع خدمات به این بانو صادر و بخشی از بدهی گاز توسط کمیته امداد و بخشی دیگر نیز توسط خیران پرداخت شد.
محمدی ملک دوست ادامه داد: کمیته امداد مسئولیتی برای پرداخت قبوض افراد تحت پوشش ندارد و اما قبل از انتشار کلیپ یادشده، برای برطرف کردن مشکل این بانوی سالمند پیگیر بوده ایم.
در حال حاضر 116 هزار و 300 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که 75 هزار خانوار از این مددجویان تحت پوشش این نهاد را سالمندان تشکیل می دهند که معادل 70 درصد این جمعیت مددجویی است.
براساس آمار کمیته امداد گیلان؛ در حال حاضر دو هزار و 765 نفر از جمعیت تحت پوشش استان سالمند زمینگیر هستند که از لوازم و تجهیزاتی همچون لوازم توانمند بخشی، تخت ، عصا، تشک مواج و پانسمان های کالفید بهره مند می شوند.
برای هر سالمند تحت پوشش جهت زندگی با افراد خانواده و در کنار آنها ، ماهانه یکصد هزار تومان و علاوه بر آن برای سالمندان نیازمند به پوشینه نیز 200 هزار تومان توسط کمیته امداد استان پرداخت می شود.
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.