گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خبرگزاری ایرنا حاکیست، شاهرخ یوسف چابک در نشست صاحبان فرایند نظام ارجاع الکترونیک این دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سازمان های بیمه گر افزود: استقرار نظام ارجاع الکترونیک تاکنون در این شش شهرستان در مدت چند ماه اخیر با تلاش صاحبان فرایند نظام ارجاع انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: برای اولین بار در کشور سطح3b نظام ارجاع الکترونیک که بالاترین سطح ارجاع است، در کلینیک بعثت رشت به اجرا در آمده که در زمان حاضر، در بین سه استان گلستان، زنجان و گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای بالاترین بازخوراند یعنی 35 درصد بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این که لازمه راه اندازی پزشک خانواده شهری استقرار نظام ارجاع الکترونیک است، خاطر نشان کرد: با همت مسوولان این دانشگاه در زمینه نظام ارجاع پیشتاز هستیم.
وی بیان داشت: با استقرار نظام ارجاع شاخص های بهداشتی در حال بهبودند و ارتباط مناسبی بین دو حوزه درمان و بهداشت ایجاد شده و این نظام جهش بزرگی در حوزه سلامت گیلان محسوب می شود.
یوسف زاده چابک با اشاره به این که بیمه ها باید در سطح کلان برای استقرار نظام ارجاع الکترونیک تلاش کنند، اظهار داشت: سازمان های بیمه گر باید ضمن همراهی با ستاد نظام ارجاع، برای بهبود روند استقرار این مهم گام بر دارند که در این زمینه دو دانشگاه گلستان و گیلان طی این هفته در بیمه سلامت دستاوردها و نیازمندی های نظام ارجاع الکترونیک پزشکی کشور را تشریح خواهند کرد.
وی با اشاره به این که زیر ساخت های مناسب برای استقرار کامل نظام ارجاع در استان گیلان باید ارتقا یابد، تاکید کرد: همه متولیان حوزه سلامت باید تلاش کنند تا با تامین منابع و ایجاد زیر ساخت های لازم، حلاوت استقرار نظام ارجاع را به کام مردم گیلان شیرین کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: در زمان حاضر، کمبود نیروی انسانی یک عامل مهم برای کاهش باز خوراند در مراکز درمانی است و در این زمینه در برخی از مراکز شاهد بازخوراند بالای 90 درصد نیز بوده ایم.
وی با بیان این که با اجرای نظام ارجاع الکترونیک مردم خدمات سلامت را با هزینه های کمتری دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: در این زمینه فرهنگ سازی برای بهره مندی مردم از خدمات درمانی در بستر نظام ارجاع و دریافت خدمات با هزینه تمام شده کمتر باید مد نظر قرار گیرد که در این باره با همراهی سازمان های بیمه گر می توان شاهد دستاوردهای قابل توجهی در این زمینه بود.
در این نشست، سازمان های بیمه گر (سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت) از استقرار نظام ارجاع الکترونیک در گیلان استقبال کردند و مقرر شد برای تسریع در امور کارشناسانی از حوزه بیمه به ستاد نظام ارجاع دانشگاه معرفی شوند.
در زمان حاضر استان گیلان دارای 26 بیمارستان دانشگاهی، دو بیمارستان غیردانشگاهی و 9 بیمارستان خصوصی است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.