دبیر انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی باغبانی دانشگاه گیلان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اولین مسابقه علمی چالشی طراحی و ساخت باغ شیشه ای به همراه کارگاه ساخت تراریوم با اعطای گواهینامه معتبر دانشگاهی برگزار می شود.
قوس الدین تواق محمدی افزود: مسابقه و کارگاه ساخت تراریوم نهم اسفندماه امسال در دانشگاه گیلان برگزار می شود و علاقمندان برای شرکت در این مسابقه و کارگاه تا 20 بهمن فرصت دارند.
وی اظهار داشت: معرفی و تاریخچه تراریوم، آشنایی با گیاهان تراریومی، نگهداری تراریوم ها، بستر کشت مورد نیاز، کسب مهارت ساخت و بازار فروش و قیمت گذاری از برنامه های کارگاه ساخت تراریوم است.
دبیر انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی باغبانی دانشگاه گیلان با بیان که دانشجو و غیردانشجو می توانند در این مسابقه شرکت کنند، خاطر نشان کرد: تیم های برتر اولین دوره مسابقه علمی چالشی طراحی و ساخت باغ شیشه ای به مسابقه های کشوری معرفی می شوند.
وی بیان داشت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09027447729 تماس گیرند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه گیلان نیز با اشاره به فراخوان هشتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از دانشجویان گیلان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.
سعید رهسپار افزود: هشتمین دوره جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) با هدف شناسایی، حمایت، تقدیر و پرورش استعدادهای درخشان حوزه فیلم و عکس و همچنین ایجاد فضای پر شور و نشاط بین دانشجویان سراسر کشور با رقابت در یک عرصه فرهنگی و هنری، در اردیبهشت سال آینده به میزبانی دانشگاه شیراز و با همکاری ستادمبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.
وی با بیان این که هشتمین دوره جشنواره فیلم و عکس دانشجویی در دو موضوع آزاد و ویژه، در چهار بخش فیلم کوتاه، فیلم های صد ثانیه ای، فیلمنامه و عکس برگزار می شود، اضافه کرد: به دلیل اهمیت پرداختن به موضوع پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی با استفاده از زبان هنر، این موضوع در قالب بخش ویژه جشنواره هشتم قرار گرفته است.
وی با بیان این که تمام دانشجویان و دانش آموختگانی که بیش از یک سال از اتمام از تحصیلشان نگذشته باشد، می توانند در این جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت www.omidfestival.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
آخرین مهلت ثبت آثار چهارم اسفندماه سال جاری و آخرین مهلت ارسال فیلم، عکس، فیلمنامه یازدهم اسفند ماه امسال اعلام کرد.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.