علی شالیکار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس گزارش های رسیده؛ افرادی اقدام به ساخت و ساز در اراضی ملی می کردند که بر همین اساس ماموران اداره منابع طبیعی شهرستان ماسال حسب دستور قضایی به مناطق جنگلی و ییلاقی سویه پشته، شنبه راه، اولسبلنگاه، خریدول و شالما اعزام شدند .
وی تصریح کرد: این اراضی در مجموع به مساحت 9 هزار و 498 متر مربع با دستور قضایی رفع تصرف و 42 مورد تجاوز به منابع طبیعی در این مناطق تخریب شد.
وی تاکید کرد: دادسرای شهرستان ماسال به طور جدی و مستمر پیگیر حفظ و احیای حقوق عامه بوده و تمامی نهادهای مسئول ملزم به رعایت قانون و برخورد با متخلفان در این حوزه هستند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. شهرستان ماسال با دارابودن جاذبه های طبیعی و ییلاقات بکر و زیبا و به عنوان نزدیکترین منطقه ییلاقی به مرکز استان، هر ساله خیل عظیمی از گردشگران نوروزی را به سوی خود جذب می کند.
ییلاقات زیبای اولسبنگاه، نمننمه پشت، سی فی، النزه، خشکه دریا، منطقه باستانی اسب ریسه، آبشار رامینه، غار آویشو، بام سبز و مشهد میرزا (محل شهادت میرزا کوچک) در منطقه ییلاقی آلاله پشته از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان ماسال محسوب می شود.
همچنین بقاع متبرکه آقا مهر علی و آقا رضا علی شالماء، امام زاده شفیع، آقا سید رضای دلیجان و آقا سید ابراهیم قران از جمله زیارتگاه ها و اماکن مذهبی ماسال هستند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.