به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه های ویژه سوگواره فاطمی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شب گذشته در بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار شد و امروز (یکشنبه) در تعدادی دیگر از امام زادگان و اماکن متبرکه استان در حال برگزاریست.
بقعه متبرکه خواهر امام رضا رشت، بقعه متبرکه آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، امام زاده ابراهیم و مرتضی ماچیان در رحیم آباد رودسر، آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود و بی بی حوریه بندرانزلی از جمله اماکن متبرکه ای است که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان سوگواران فاطمی است.
دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با حضور در امام زادگان و اماکن متبرکه گیلان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه رهرا (س) سوگواری کردند، علاوه بر این مردم استان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور در مساجد و حسینیه ها، با برپایی آیین های عزاداری در سالروز شهادت آن حضرت به سوگواری پرداختند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روز یکشنبه درباره ویژه برنامه های سوگواره فاطمی به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم های ویژه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) با حضور عزاداران فاطمی در امام زادگان استان برگزار شد و امروز نیز در حال برگزاری است.
حجت الاسلام ستار علیزاده بیان داشت: سخنرانی با موضوع سیره و زندگی حضرت فاطمه (س)، سینه زنی و نوحه خوانی از ویژه برنامه های سوگواره فاطمی در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان است.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها به دنیا آمد؛ نام مبارک آن حضرت، فاطمه است، برای ایشان القاب و صفاتی از جمله زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است.
امروز (یکشنبه) سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست.
استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.