سیدمازیار سیدنژاد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری جلسه برنامه ریزی دوره های آموزشی حوزه کسب و کار روستایی استان، به نقش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به عنوان دبیر شورای مهارت استان و استانداری به عنوان رئیس شورای مذکور اشاره و اظهار کرد: هدف از تشکیل این شورا هماهنگی و هدایت آموزش های مرتبط با حوزه کسب و کار در سطح استان است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای تشکل های حرفه ای و صنفی در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعت، گردشگری و صنایع دستی و آموزش موسسات کاریابی در سال آینده خاطرنشان کرد: این دوره ها به منظور توسعه کسب و کار در استان و ایفای نقش پشتیبان برگزار می شود.
وی بیان داشت: در اجرای جزء 7 بند الف ماده 27 برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر آموزش یکصد هزار نفر از روستائیان و عشایر به عنوان تسهیل گر برای برنامه ریزی محلی، توسعه فعالیت های اقتصادی و جذب مشارکت مردمی مقرر شده تا دوره آموزشی تخصصی و کاربردی برای 400نفر مروجان جهاد کشاورزی استان در دهستان ها نیز برگزار شود.
سیدنژاد تقویت اقتصاد کشاورزان و کمک به جلوگیری از فروش اراضی زراعی و باغی ارزشمند و حفظ اراضی زراعی توسط روستاییان را از دیگر مزایای اجرای این طرح خواند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک هزار و 800 دهیار در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: مقرر شده تا برای دهیاران منتخب استان نیز دوره آموزشی کاربردی ویژه ای به منظور ظرفیت سازی و تبدیل آنها به تسهیل گر روستایی در حوزه کارآفرینی روستایی و راهبری توسعه پایدار روستاهای استان در سال آتی برگزار شود.
وی همچنین به آموزش کارکنان کمیته امداد استان در زمینه تسهیل گری در سال آتی خبر داد و گفت: با احتساب مروجان جهاد و دهیاران قریب به یک هزار نفر تسهیلگر روستایی در سال آتی در استان آموزش می بینند که از وظایف آنها پیگیری برای اجرایی کردن خروجی های برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی است.
گیلان 16 شهرستان، 109 دهستان و دو هزار و 583 آبادی دارای سکنه دارد. بر اساس آخرین سرشماری؛ از جمعیت دو میلیون و 530 هزار و 696 نفری استان، 927 هزار و 660 نفر ساکن در مناطق روستایی هستند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.