حسین اکبر عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون تمام شهرها بجز ماسوله (به علت دارا بودن بافت تاریخی) و یک هزار و 942 روستای استان از نعمت گاز بهره مند هستند و درصد بهره مندی خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی 94.2 درصد می باشد.
وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن افزون بر 12 هزار 700 مشترک جدید طی پاییز امسال در استان افزود: با جذب این میزان مشترک مجموع مشترکان گاز در استان از مرز یک میلیون و 44 هزار مشترک عبور کرده است.
وی تصریح کرد: جذب بیش از یک میلیون مشترک در کمتر از 40 سال و گازرسانی به اقصی نقاط استان بویژه روستاها کار بسیار بزرگی است که در گیلان به انجام رسیده و این افتخاری است که در سایه انقلاب شکوهمند اسلامی محقق شده است.
اکبر ادامه داد: همزمان با نزدیک شدن به پایان عملیات توسعه گازرسانی در گیلان، پروژه بزرگ دیگری در دستور کار شرکت گاز استان قرار گرفته و آن نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، این شرکت با اجرای دوره های آموزشی مختلف برای مدارس، ادارات، پایگاه های بسیج و ....(طرح سفیران انرژی)، اطلاع رسانی و آموزش در زمینه مدیریت مصرف گاز طبیعی از صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی و ..... توانسته تا حدود زیادی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی را در استان نهادینه کند، به نحوی که در سال گذشته شاهد هیچ گونه حادثه مرگ خاموش در استان نبودیم.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان از همه مشترکان گیلانی خواست تا با مدیریت مصرف، در جهت حفظ پایداری جریان گاز و استفاده بهتر از این سرمایه ملی بکوشند.
افزون بر یک میلیون و 44 هزار خانوار گیلانی از نعمت گاز بهره مند هستند که بیشتر این مشترکان خانگی هستند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.