مریم بخشی روز سه شنبه در آستانه چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمارهای واحد آمار اداره کل ورزش و جوانان گیلان در مجموع تمامی شاخص‌های اصلی حوزه ورزش همچون سرانه فضاهای ورزشی ، جمعیت ورزشکاران ، تعداد باشگاه ها ، هیات ها ، مربیان ،داوران و پرسنل اداره کل، دو هزار و 712 درصد رشد را طی این 40 سال شاهد هستیم .
وی ادامه داد: در بخش سرانه ورزشی نیز رشد خوبی داشتیم و با توجه به اینکه سرانه فضاهای ورزشی گیلان در سال 57 حدود شش صدم مترمربع بود، امروز به نیم متر مربع رسیده و در این بخش 845 درصد افزایش داریم و تعداد اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده نیز از 20 مکان، به 338 مکان ورزشی رشد پیدا کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان بیان کرد: تعداد باشگاه های ورزشی در ابتدای انقلاب 22 و امروز به 986 باشگاه رسیده؛ تعداد هیات های ورزشی استان نیز از 20 هیات به 47 هیات افزایش یافته که در این زمینه نیز رشد خوبی را شاهد هستیم.
به گفته بخشی، تعداد مربیان از 110 مربی در سال 57 به 12 هزار و 157 مربی و همچنین تعداد داوران ورزشی از 90 داور در اول انقلاب به 307 داور در سال جاری افزایش یافته که خوشبختانه در این دو بخش نیز شاهد رشد خوبی هستیم.
وی با اشاره به رشد چشمگیر حضور مردم در ورزش های همگانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 57 حدود شش هزار و 500 نفر آمار ورزشکاران سازمان یافته گیلان بود که این رقم در سال جاری با برگزاری برنامه های ورزش عمومی و توسعه ورزش همگانی، به 134 هزار و 511 نفر رسیده که رشد یک هزار و 969درصدی را نشان می دهد .
7285 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.