مجتبی مهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به آنکه نوسانات ناشی از قیمت ارز تامین مواد اولیه مصرفی برای تولید کنندگان را با مشکل جدی مواجه کرده ، توجه به قشر آسیب پذیر قالیبافان بیش از همیشه نیاز است.
وی اظهار کرد: طی جلساتی که با حوزه معاونت تعاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شده، در نظر است تا شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی فرش دستباف در گیلان راه اندازی شود.
مهری نوع این تعاونی را توزیعی عنوان و تصریح کرد: این تعاونی به منظور تامین مواد اولیه با کیفیت و با قیمت مناسب با هدف بهره گیری از ظرفیت های کسب و کار خانگی در جهت توسعه فرصت های شغلی و تامین نهاده های مورد نیاز و نیز توزیع و فروش محصولات آن ها با تامین حداکثر منافع اعضاء راه اندازی می شود.
وی تامین منابع مالی مورد نیاز با نرخ مناسب، توانمند سازی اعضاء در زمینه فنی و حرفه ای و مدیریتی متناسب با نیاز مشتریان و بازارهای هدف، کمک به افزایش کیفیت محصولات و رفتار حرفه ای اعضاء مشتریان، ایجاد روحیه همکاری و تقویت حس وفاداری و صداقت در دارندگان مشاغل خانگی و کمک به اجرای دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مورد نیاز اعضاء را از دیگر اهداف راه اندازی این شرکت تعاونی عنوان کرد.
استان گیلان دارای 50 شرکت تعاونی فرش دستباف است که تقریبا نیمی از شرکت های یاد شده از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پروانه تولید کارگاهی (متمرکز) با پروانه غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز دریافت کرده اند.
سال گذشته 13هزار و 396بافنده فرش گیلانی، 50 هزار متر مربع فرش و تابلو فرش بافتند.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.