گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ایرنا حاکیست؛ معاون غذا و دارو این دانشگاه گفت: به دنبال طراحی، ساخت و بهره برداری از سرویس نرم افزاری خرید متمرکز دارو و تجهیزات مصرفی (سیماد درفک) در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اعلام آمادگی این دانشگاه در تهیه و تامین زیرساخت های سخت افزاری (سرور) مورد نیاز، سازمان غذا و دارو کشور، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به عنوان هاست سرویس نرم افزاری خرید متمرکز دارو و تجهیزات مصرفی کشور انتخاب کرد که با انجام این مهم، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مرکز پردازش اطلاعات دارو و تجهیزات کشور می شود.
زهرا حصاری با اشاره به اجرای طراحی و ساخت سامانه یکپارچه مدیریت خرید ارزی و ریالی دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی، در دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: دریافت درخواست های بیمارستانی تحت پوشش به صورت الکترونیکی، امکان اتصال به HIS بیمارستان ها، نظارت بر موجودی انبارهای دارویی و استوک بخش های بیمارستان ها و امکان مدیریت درخواست ها بر اساس روند مصرف و میزان موجودی، از جمله مزایای این سامانه است.
وی خاطرنشان کرد: بهبود نظارت، کاهش زمان انتظار خدمات، کاهش میزان هزینه ها و ارائه خدمات در بستر الکترونیک از مزایای استقرار سامانه مدیریت متمرکز خرید دارو و تجهیزات است.
بر اساس آخرین آمار استان دارای 36 بیمارستان دولتی و خصوصی، یک هزار و 450 پزشک عمومی، 900 متخصص در رشته های مختلف و 500 دندانپزشک است. در زمان حاضر شش هزار و 158 کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به کار هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.