به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس جمعیت هلال احمر آستارا روز چهارشنبه در حاشیه اجرای رزمایش زلزله در دبیرستان فاطمه (س) بخش لوندویل این شهرستان گفت: این رزمایش با همکاری اداره آموزش و پرورش با نواخته شدن زنگ ایمنی و تمرین پناهگیری در اتاق، خروج اظطراری و انتقال دانش آموزان به محل امن، ارائه کمک های اولیه، استقرار چادر، امداد و نجات برگزار شد.
حسین خورشیدی اضافه کرد: هلال احمر با همکاری آموزش و پرورش برای آموزش رایگان کمک های اولیه به دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی آماده است و این آموزش ها در کاهش مرگ و میر و آسیب های حوادث موثر است.
وی از مردم خواست با اقدامات پیشگیرانه در خانه، اداره، مدرسه و فضای باز خطرات زلزله احتمالی را کاهش دهند و علاقه مندان به آموزش های تکمیلی، به جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.
خورشیدی ادامه داد: کمک های اولیه، امداد و نجات عمومی، دوره های تخصصی امداد در جاده، کوهستان، فضای معلق و سیلاب از کلاس های آموزشی جمعیت هلال احمر است و برای تشکیل کلاس های رایگان در ادارات این شهرستان نیز آماده هستیم.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا هم در این رزمایش گفت: توجه به فرهنگ ایمنی جامعه برای داشتن کشوری ایمن، ضروری و رزمایش ایمنی در زلزله تمرین آمادگی در حوادث طبیعی است.
کامبیز لقمانی مقدم افزود: تدوین برنامه امداد و نجات در نظام آموزشی، زمینه توسعه فرهنگ ایمنی و آمادگی جامعه برای مهار حوادث را فراهم می کند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و 17 هزار دانش آموز در مدارس این شهرستان به تحصیل مشغول هستند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.