سرهنگ الیاس کوثری روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در توضیح اقدامات سپاه در بخش های کشاورزی و دامداری، پرداخت تسهیلات به متقاضیان این بخش و اجرای طرح همگام با کشاورز را از مهمترین آنها ذکر و بیان کرد: اجرای این طرح با نمونه گیری خاک کشاورزی، تحویل کود و سم مورد نیاز در روستاهای شهرستان اجرا شده است.
فرمانده سپاه ناحیه سیاهکل افزایش محصول و غنی شدن خاک را از ثمرات اجرای این طرح عنوان کرد.
به گزارش ایرنا سازمان بسیج مستضعفین و بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اقدام به استفاده از توان مهندسین بسیجی در سطح ملی کرده اند تا در گروه های بسیجی و جهادی به صورت داوطلبانه اقدام به آموزش و ترویج کشاورزی کنند تا شاهد افزایش محصولات کشاورزی در کشور باشیم؛ این اقدام به عنوان ' طرح بسیج همگام با کشاورز ' نامگذاری شده است.
هدف اصلی این طرح خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، کشاورزی پایدار و با بازدهی بالا در کشور است.
سرهنگ کوثری همچنین افزود: ساخت 50 واحد مسکونی برای محرومان طی سال جاری در دست اقدام است و تاکنون 14 واحد از این واحدها احداث شده و پیشرفت فیزیکی آنها بالای80 درصد است.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری تمامی این واحدها احداث و تحویل افراد محروم فاقد مسکن در شهرستان سیاهکل خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: در قالب محرومیت زدایی ، تامین آب آشامیدنی روستای جلیسه و ساخت وضو خانه در روستای عین شیخ از فعالیت های عمده گروه های جهادی سیاهکل بوده که در این راستا انجام شده است .
به گفته سرهنگ کوثری، در شهرستان سیاهکل 11 گروه جهادی شناسنامه دار ثبت شده که عمده فعالیت های آنها کمک به مردم ، رفع محرومیت ها و سازندگی منطقه است .
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان، در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7297/6029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.