به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در مدرسه روستای اهل سنت عباس آباد آستارا افزود: دولت تدبیر و امید، حقوق شهروندی را برای همه به صورت یکسان تعریف و در توزیع امکانات آموزشی، عمرانی، خدماتی و رفاهی اقلیت های دینی عدالت را رعایت کرده است.
وی بیان کرد: زیربنای ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی جامعه فرهنگ است و به این منظور، بودجه قابل توجهی به وزارتخانه آموزش و پرورش صرف می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات دانش آموزان و مسائل عمرانی مدارس باید با تدبیر و برنامه ریزی مدیران آنها برطرف و در این راستا از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده شود.
رنجکش گفت: مردم آستارا در ساخت مراکز آموزشی و فرهنگی زبانزد هستند و مدرسه تاریخی حکیم نظامی و کتابخانه عمومی، گواه آن است و امیدواریم خیران در ساخت مدارس روستاهای محروم همت کنند.
مدیر آموزش و پرورش آستارا هم در این جلسه گفت: از سال 84 تاکنون 70 کلاس درس در 10 روستای اهل سنت این شهرستان ساخته شده و روستای اهل سنت چلوند بخش لوندویل با کمبود سه کلاس مواجه است.
سجاد موسوی افزود: برخی روستاهای اهل سنت نظیر عنبران، مقطع دبیرستان دوره دوم دارند و توسعه خدمات آموزشی تمام روستاها در دستور کار آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری دو مدرسه به بهره برداری خواهد رسید و میزان باسوادی در این شهرستان به 98 درصد رسیده و دوره های سواد آموزی نیز با شرکت چند صد نفر فعال است.
موسوی گفت: فعالیت نهضت سواد آموزی شامل آموزش افراد 10 تا 49 سال است و بیشتر بیسوادان از شهرهای همجوار برای سواد آموزی به آستارا می آیند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت،62 روستا، 150 مدرسه و 17 هزار دانش آموز در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.