نماینده ولی‌فقیه در گیلان انجام نشدن پیوند کلیه زنده از اسفند ماه سال ۹۶ در گیلان را در شأن مردم این استان ندانست و گفت: می‌طلبد پیوند کلیه زنده در گیلان احیا شود.

به گزارش ایلنا از رشت،  آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با اعضای انجمن بیماران کلیوی گیلان اظهار کرد: تلاش انجمن بیماران کلیوی ستودنی و خداپسندانه است.

وی به وجود خیران در کمک به افراد نیازمند به ویژه بیماران اشاره کرد و افزود: فردی که به خود سخت می‌گیرد و به مردم خدمت می‌کند اگر دین هم نداشته باشد مورد احترام است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جهاد مالی بر جهاد جانی مقدم است، تصریح کرد: افرادی که در امور خیر ورود می‌کنند مانند چشمه‌ای است که دیگر آن را رها نمی‌کنند و این قابل ستایش است.

آیت الله فلاحتی، به وجود خیران بسیار خوب در گیلان اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم از خیران قدردانی کنیم اما تشکر اصلی را خداوند با پاداش به خیران انجام می دهد.

وی با تاکید بر استقلال انجمن‌های مردم نهاد، بیان کرد: مردمی بودن انجمن‌های خیریه باید حفظ شود و تلاش کنید این انجمن‌ها دولتی نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، خیران را افرادی با نشاط دانست و خاطرنشان کرد: وجود نشاط برای انجام امور خیر در مردم بسیار مهم است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه پیشگیری در کاهش هزینه های درمان بسیار تاثیرگذار است، اظهار کرد: دیابت بخشی از آسیب‌های بیماری کلیوی محسوب می‌شود و غذاهای فست فود در این زمینه دارای ضرر است.

وی به انجام عمل کبد در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: پیوند کلیه زنده در گیلان دیگر انجام نمی‌شود و این امر در شان مردم استان نیست.

مدیر انجمن بیماران کلیوی گیلان نیز در دیدار مذکور به تاسیس این انجام از سال ۷۲ در استان اشاره کرد و گفت: انجمن بیماران کلیوی به صورت صددرصد مردمی اداره می‌شود.

هوشنگ رضوان‌پناه به وجود یک هزار و ۲۰۰ نفر بیمار دیالیزی و دارویی کلیه در گیلان اشاره کرد و افزود: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ پیوند کلیه در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیوند کلیه زنده از اسفندماه سال ۹۶ در گیلان انجام نمی‌شود، تصریح کرد: بیماران را برای پیوند کلیه به استان‌های دیگر ارجاع می دهیم.

مدیر انجمن بیماران کلیوی گیلان از اجرای برنامه های آموزشی پیشگیری از پایه مهدهای کودک در استان خبر داد و بیان کرد: سیستم غربالگری بیماری کلیوی را از سطح شهرستان رشت آغاز کردیم.

رضوان پناه با اشاره به وجود ۲۶۳ تخت دیالیز در گیلان بیان کرد: در تمام شهرستان‌ها تخت دیالیز وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.