به گزارش خبرنگار ایرنا قربان خوشحال عصر چهارشنبه در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی ماسال با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از برنامه های اصلی کشور گفت: با توجه به تلاش های فراوان کشور در برهم زدن اقتصاد کشور، نیاز است که در مقابل این حرکت دشمن، بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.
وی استفاده از همه ظرفیت های دولتی و خصوصی، مقاوم بودن اقتصاد، حمایت از تولید ملی و مدیریت مصرف را از جمله شاخص های اقتصاد مقاومتی ذکر و تصریح کرد: یکی از مقوله هایی که می تواند به بحث اقتصاد مقاومتی در کشور کمک کند، استفاده از ظرفیت های علمی و دانش جهت توسعه اقتصاد درون زاست که می تواند وابستگی کشور به فناوری خارجی را کاهش دهد.
معاون فرماندار ماسال با اشاره به تسهیلات اعطایی دولت برای حمایت از تولید داخلی گفت: در همین راستا بیش از هشت میلیارد تومان تسهیلات در بخش های عشایری، روستایی و اشتغال خرد به کارآفرینان ماسالی اعطاء شده که در نتیجه آن برای بیش از 300 نفر اشتغال ایجاد شده است.
خوشحال ادامه داد: 12 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات نیز در زمینه های شیلات، کشاورزی و گردشگری در مرحله پرداخت قرار دارد.
وی نبود نظارت دقیق در حوزه تولید را یکی از ضعف های موجود جهت دسترسی به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمن بازنگری در برخی از مقررات و شفاف سازی قوانین در حوزه اقتصادی است.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.