بر اساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، جواهردشتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با اعلام این خبر گفت: در بازدید یگان حفاظت از کومه نماها و همچنین گشت در مناطق جنگلی و کوهپایه ای، سه نفر متخلف شکار دستگیر و پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی روانه مراجع قضایی شدند.
وی از شهروندان خواست موارد تخلف در حوزه محیط زیست را به سامانه ارتباط مردمی 1540 ، اداره های حفاظت محیط زیست یا پاسگاه های محیط بانی گزارش دهند.
جواهردشتی همچنین از پایش بازارهای محلی در سیاهکل و دیلمان با توجه به شروع فصل شکار خبر داد و گفت: با توجه به ممنوعیت شکار برخی پرندگان و احتمال شکار و فروش آنها در بازارهای محلی، یگان حفاظت و کارشناسان این اداره با حضور در بازارهای محلی سیاهکل و دیلمان نسبت به کنترل بازارها اقدام کردند.
وی هدف از این اقدام را جلوگیری از تخلفات شکار ذکر کرد و به افرادی که با اخذ پروانه شکار مبادرت به شکار می کنند، خاطرنشان کرد بر خلاف محدودیت های اعلام شده سازمان محیط زیست مرتکب تخلفی نشوند و از افرادی که بدون پروانه اقدام به شکار می کنند، هشدار داد تا نسبت به اخذ پروانه و شکار قانونی اقدام کنند.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، سید امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود نیز از پایش و بازدیدهای مستمر مأمورین پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله از بازار ماهی فروشان این شهرستان خبر داد و گفت: حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی جرم بوده و قانونگذار مجازات حبس و جزای نقدی را برای جرم مذکور پیش بینی کرده است.
شهرستان های سیاهکل و لنگرود در شرق استان گیلان قرار دارند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.