سرهنگ حسین محمدپور عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رانندگان همچنین بایستی قبل از حرکت از سالم بودن چراغ های خودروی اطمینان یافته و آنها را برای دیده شدن در مه روشن کنند.
وی با اشاره به سردی هوا در مناطق کوهستانی، به رانندگان توصیه کرد که قبل از حرکت سوخت گیری کافی انجام داده و وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستانی و ایمنی به همراه داشته باشند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و کوهستان و گردنه حیران آن یکی از مناطق گردشگرپذیر آن است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طی تعطیلات اخیر تصادف منجر به فوت در راه های استان نداشته ایم،گفت: اما شاهد تصادفات منجر به مصدوم بوده ایم که یکی از مهمترین علت های تصادفات در محورهای استان سبقت های غیر مجاز ، بی احتیاطی رانندگان و عدم تمکین آنان از دستورات پلیس است.
سرهنگ محمدپور با تاکید بر لزوم رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان گفت: درصورتی که پلیس برای تسهیل تردد رانندگان و کاهش ترافیک سنگین ، مسیری را در لاین مخالف در نظر گرفت؛ رانندگان بایستی توجه ویژه به این امر داشته و فقط در همان مسیر مشخص شده و با هدایت پلیس عبور و مرور کنند و خودسرانه کاری انجام ندهند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در تعطیلات اخیر بدلیل ترافیک سنگین و بمنظور تسهیل در تردد خودروها مسیری از لاین مخالف با حضور و هدایت پلیس در محدوده ورودی شهر رودبار به سمت رشت پیش بینی شد اما برخی خودروها خودسرانه در آزادراه رشت- قزوین در لاین مخالف حرکت کردند.
به گفته سرهنگ محمدپور؛ یکی از این بی توجهی ها و عدم تمکین به دستورات پلیس و تردد خودسرانه در لاین مخالف موجب برخورد شدید یک دستگاه پژو با یک دستگاه سمند و مصدوم شدن چندین نفر شد.
وی ادامه داد: این تصادف ترافیک زیادی نیز ایجاد کرد بر این اساس رانندگان باید با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه، حتما به توصیه ها و دستورات پلیس تمکین کنند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.