به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ جاور صفاری عصر پنجشنبه در همایش آموزش ترافیک به موتورسواران در مسجد روستای سیبلی آستارا افزود: چهار درصد تلفات جانی محورهای مواصلاتی گیلان مربوط به آستارا بوده و محور تالش به آستارا جزو مسیرهای پرتصادف استان است.
وی بیان کرد: آموزش قوانین و ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی تاثیر زیادی در کاهش سوانح داشته و آمار تلفات جاده ای کشور از 27 هزار نفر در سال 84 به 16 هزار نفر در سال قبل کاهش یافته است.
جانشین رئیس پلیس راه گیلان ادامه داد: بیشتر موتور سواران از ناحیه سر آسیب دیده و فوت می شوند و از تیرماه امسال تاکنون در قالب طرح آموزش ترافیک، یک هزار و 216 کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در گیلان اهدا شده است.
صفاری اظهار کرد: ایران جزو 10 کشور پر تصادف جهان است و روزانه در کشور ما به صورت میانگین 45 نفر جان خود را به این علت از دست می دهند.
امام جمعه آستارا هم در این همایش گفت: قوانین برای امنیت انسان ها وضع شده و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضروری است و بی توجهی به آنها، حرام تلقی می شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا استفاده از کمربند ایمنی در رانندگی و گذر از پل هوایی به جای عرض جاده ها را برای همگان متذکر شد.
در این آئین به 50 نفر از موتور سیکلت سواران، به قید قرعه کلاه ایمنی اهدا شد.
از 10 هزار و 683 کیلومتر راه در استان گیلان، یک هزار و 843 کیلومتر شهری و هشت هزار و 840 کیلومتر روستایی است.
شهرستان آستارا با 91هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.